Sexting

Iamdeath
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

Sexting

#1 , 18 sep 2018 22:53

Hello,

I ben 23 jaar en een man. Een tijd geleden heb ik iemand (17jaar, man) online leren kennen en na een aantal weken,
hebben we penis foto's naar elkaar gezonden :/ Achter we uit elkaar gingen hebben we een tijd niets meer van elkaar gehoord.
En nu is hij deze foto's van mij aan het doorsturen naar anderen. En deze anderen bedreigen mij met het.

Zou ik mezelf moeten aangeven? Ik ben redelijk zenuwachtig en angstig hierover.
En ik week dat het mijn eigen schuld is.

Hoe diep zit ik in de problemen met dit? Is een gevangenis straf van toepassing or een grote boete?
Ik weet niet wat te doen...
Het spijt me, maar daar is het te laat voor

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Inazuma
Berichten: 9769
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#2 , 19 sep 2018 12:30

Als er geen dwang aan te pas kwam of je niet vanuit een machtspositie over de 17 jarige handelde, komt daar niks van.

Buiten dat je willy nu cirkuleert op 't net ....

Het verspreiden van je dick pic is wél strafbaar - inbreuk op je privacy.

eylis
Berichten: 8840

#3 , 19 sep 2018 13:26

Dat wordt me wat als de Procureur des Konings moet onderzoeken of de rondcirculerende foto wel van jouw familiejuwelen genomen is....

Reclame

Iamdeath
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

#4 , 19 sep 2018 17:56

Ik zou het willen melden maar ik zal zelf in de problemen komen omdat ik aan Sexting gedaan heb met een minderjarige.

Franciscus
Berichten: 38587

#5 , 19 sep 2018 20:19

http://www.ejustice.just.fgov.be/cgi_lo ... e_name=wet

Strafwetboek vanaf art 371 of zo ( vanaf voyeurisme- aanranding en verkrachting) geef in zeden.
17 jaar is sexuele meerderjarigheid ..
Definities en strafmaten vind je in het Belgisch Strafwetboek Hoofdstuk V van Titel VII van Boek II van 1867, zowel wat ‘aanranding van de eerbaarheid’ als ‘verkrachting’ betreft. Klik op deze link voor de integrale tekst.

Het doorsturen van jouw foto zou dan wel weer eens strafbaar kunnen zijn want daar hebt u geen toestemming toe gegeven en hebt u ook het portretrecht.

Terug naar “Andere”