Valse aanklacht voor verkrachting minderjarige

Andy1880
Topic Starter
Berichten: 48
Juridisch actief: Nee

Valse aanklacht voor verkrachting minderjarige

#1 , 18 feb 2018 11:55

Ik had een vraag in verband met dit onderwerp.

Ik ben in 2009 in een relatie gestapt en een jaar later gehuwd met een vrouw met 2 kinderen, een jongen en een meisje. Het meisje heeft altijd al problemen gehad met haar gedrag en heeft in het verleden al meerdere keren zware drugs genomen zoals heroïne, crystal meth, xtc, cocaïne, speed, ...
Na een een periode van 2 jaar psychiatrie woont ze sinds juni vorig jaar terug bij haar moeder. Echter liep het al snel weer mis met het meisje en geraakte weer terug verzeild in alcoholverslaving en drugsverslaving. Ook gaat zij steeds relaties aan met mannen die reeds ver in de 20 zijn waarmee ze ook seksueel contact heeft. In het verleden heeft ze al zo'n 5 (al dan niet valse) aanklachten ingediend voor aanranding en verkrachting. Nu recent komt ze af met het verhaal dat ik haar verkracht zou hebben in de maand oktober van vorig jaar. Toen ik hoorde van deze beschuldigingen kwam mijn grootste angst aller tijden uit.
Ik heb al jarenlang tegen verschillende mensen mijn angst uitgedrukt, tegenover hulpverleners ook. Ik kwam enkele weken geleden een leugen van haar tegen, tegen een ex-vriend van haar zei ze dat ze zwanger was al meer dan een maand, hij stuurde mij een screenshot door van het gesprek, nu blijkt dat die zwangerschap van haar gelogen is zoals ze wel vaker doet en dat ook in haar dossier van de jeugdrechter staat dat ze ongeloofwaardig is.
Ik heb intussen ruim 3 weken in een angstpsychose gezeten omdat ik niet wist / weet welke gevolgen deze valse aanklacht kan hebben voor mij.
Heel deze situatie heeft er ook voor gezorgd dat mijn vrouw en ik uit elkaar zijn gaan wonen met als doel onze relatie wel verder te zetten maar deze is intussen definitief voorbij. Mijn toenmalige stiefdochter heeft dus bereikt wat ze wou en heeft mij buiten gekregen.
Ik hoopte eigenlijk intussen op een verbetering van haar gedrag nu ik al een tijdje weg ben daar, maar helaas zijn de problemen alleen maar erger en erger geworden. Toen ik er nog woonde en van een valse aanklacht geen sprake was kon ik controleren of ze naar school ging, of ze onder invloed was en dergelijke, sinds ik ben weggevallen binnen het gezin had geen controle meer en is het zodanig uit de hand gelopen dat ze zelfs een huisarrest opgelegd door de jeugdrechter gewoon naast zich neergelegd heeft en een kleine anderhalve week geleden kreeg ik van m'n ex-vrouw te horen dat ze voor minstens 3 maanden al in de gesloten instelling van Mol werd geplaatst.
Nu heb ik gaan graven in de geschiedenis en heb ik getuigen teruggevonden waar ik mijn angsten heb uitgesproken dat ze mij ooit van zoiets vreselijk zou beschuldigen. Op vraag van mijn advocaat zou het een meerwaarde zijn dat al deze getuigen een schriftelijke verklaring opstellen en dit met handtekening en kopie identiteitskaart aan mij willen bezorgen zodat ik het aan mijn advocaat kan geven. Tot zelfs mijn ex-vrouw wil zo'n verklaring op papier zetten omdat zij ook al lang op de hoogte was van de angst, dat zou natuurlijk het van het betekenen als zelfs mijn ex-vrouw het kan bevestigen wetende dat ze dan tegen haar eigen dochter getuigd.

Nu wou ik eigenlijk weten of ik iets te vrezen heb gezien haar verleden en omgang met mannen en er ook totaal geen bewijs is van deze valse beschuldiging. Het is uiteraard een zeer ernstige zaak, maar ik kan ze zodanig onderuit halen dat het in mijn voordeel kan gaan zijn.

Ik heb echt een enorme angst om onschuldig in een gevangenis te belanden en zoiets smerigs op mijn strafblad zou hebben staan.

Helaas heb ik geen vertrouwen in het Belgisch gerecht.

De vraag die ik vooral heb is of deze zaak ooit wel de rechtbank zal halen en of er mogelijkheid bestaat dat de procureur of het parket de zaak nog kunnen seponeren en dat het niet tot een rechtszaak komt?

Echte schuldigen moeten gestraft worden, maar niemand verdient het om vals beschuldigd te worden voor zo'n zware feiten.
Wat kan ik eventueel nog meer doen? Heeft het enige baat dat ik zelf klacht zou indienen voor laster? Of wat kunnen jullie mij hierin adviseren?

Alvast bedankt om mijn verhaal te lezen.

Met vriendelijke groeten,

Andy1880

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
adizal

#2 , 21 feb 2018 17:28

Als je niks te verbergen hebt, gewoon afwachten tot men u ter verantwoording roept.
Het is net als iemand die gaat lopen voor de politie. Als je gaat lopen heb je iets te verbergen.

Andy1880
Topic Starter
Berichten: 48
Juridisch actief: Nee

#3 , 22 feb 2018 17:32

Ik ben al verhoord geweest en ze hebben mij laten gaan achteraf.

Ik heb veel teruggevonden op m'n computer van gesprekken en mails ook waaronder ook 1 harde conversatie tussen mijn ex-stiefdochter en mij, waarin ze mij met de dood bedreigd, mij in m'n gezicht uitlacht omdat ik gezien de situatie toen beter kon verhuizen, wensen dat ik dood was,
Het was even slikken toen ik daarstraks het gesprek ben beginnen nalezen terug.

Reclame

Inazuma
Berichten: 9769
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#4 , 13 mar 2018 21:44

In this day & age ...

Vraag die verklaringen maar aan de personen waartegen je ooit je vrees uitsprak.

Beter nu en misschien onnodig krijgen, dan er nog achter moeten gaan vragen als je echt gedagvaard zou worden.
Uiteraard die bovenstaande conversatie ook bewaren .

En verder: ver weg blijven van die familie

Franciscus
Berichten: 38592

#5 , 14 mar 2018 01:04

Die bovenstaande conversatie al zeker afdrukken en aan politie bezorgen .
PC of laptop meenemen zosat politie al minstens zelf kan zien dat die conversatie er effectief opstaat.
Mogelijk zal men later toestel wel opvragen om IP adressen mac adressen enz te laten controleren.
Voor de rest zie hierboven.

Lanox
Berichten: 3521
Juridisch actief: Nee

#6 , 14 mar 2018 09:50

Advokaat van de duivel: wat nut hebben getuigenissen die bevestigen dat u dergelijke angsten tov deze mensen hebt uitgesproken? Iemand die een dergelijke verkrachting zou plannen, zou zich op die manier op voorhand kunnen proberen in te dekken.

Voor alle duidelijkheid, ik beweer niet dat u iets verkeerd zou hebben gedaan.

Andy1880
Topic Starter
Berichten: 48
Juridisch actief: Nee

#7 , 16 mar 2018 06:31

Bedankt alvast voor de tips beste mensen.

E-mails hou ik zeker al bij, chatgesprekken van op Facebook zijn ook verzonden naar mijn mailadres alsook mails uit het verleden die verstuurd zijn naar de jeugdrechtbank en jeugdpsychiatrie en dergelijke waarin ik mijn vrees uit gedrukt heb staan er allemaal in. Ik ga deze zeker al uitprinten, de mails blijven in de mailbox omdat daar ook een datum op staat van wanneer mails zijn verzonden of opgeslagen.

Ik heb ook een hele serie aan vonnissen en beschikkingen en verslagen van begeleiders waarin duidelijk staat dat ze ongeloofwaardig is en na het eens goed doorgelezen te hebben ben ik nog maar nummer 10 op het lijstje van beschuldigden, zegt in mijn ogen al meer dan genoeg. Mijn toenmalige stiefdochter had slechts 1 doel en dat was de thuissituatie onleefbaar maken zodat ik moest vertrekken wat dan ook geleid heeft tot een definitieve breuk tussen mijn ex en mij.

Straks moet ik langs mijn advocaat, ik hou jullie verder op de hoogte.

Groetjes Andy

WP002
Berichten: 1479

#8 , 16 mar 2018 11:21

Ik denk dat het dossier aan de kant van het meisje zwaar genoeg doorweegt om haar af te schilderen als een fantaste. Ik zou me niet te veel zorgen maken, het is wel allemaal heel pijnlijk natuurlijk, maar als u recht in uw schoenen staat... als ze u van iets beschuldigt, dan moet ze daar bewijzen voor aandragen, en als die er niet zijn, tja, dan houdt het op.
Wel zou ik eventueel een tegenklacht overwegen wegens laster en eerroof.

Andy1880
Topic Starter
Berichten: 48
Juridisch actief: Nee

#9 , 16 mar 2018 11:36

Ik heb alvast bewijzen genoeg dat ze leugenachtig is, agressief onder invloed van drank, al jaar en dag zware druggebruikster, dat van die laster en eerroof was ik zelf ook al aan aan het denken, maar ga ik toch eens vragen aan mijn raadsman wat hij mij daar in kan aanraden. Laster en eerroof, kan je daar een morele schadevergoeding voor eisen? Ik heb in het begin moreel hiervan erg afgezien.

Terug naar “Andere”