Minimumbedrag minnelijke schikking

03484
Topic Starter
Berichten: 10

Minimumbedrag minnelijke schikking

#1 , 29 mar 2017 11:29

Goeiemiddag,

Is er iemand die een idee heeft wat het minimumbedrag is van de minnelijke schikking wanneer we het hebben over inbreuken op de drugswet?

Het gaat over deze wet: http://www.ejustice.just.fgov.be/cgi_lo ... e_name=wet

Ik zie de bedragen staan (die nog X8 moeten worden gedaan, dus heeeeel hoge boetes) maar ik vroeg me af of het parket bijvoorbeeld een minnelijke schikking kan uitspreken van 50% van de minimumbedragen die in de wet vermeld staan?

Maw: in welke mate kan het parket de minnelijke schikking verlagen ten opzichte van de bedragen vermeld in de wet?

Bedankt voor jullie deskundige hulp.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Berichten: 22257
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#2 , 29 mar 2017 11:46

Voor drugs zijn er geen kortingen, noch op de prijs noch op de boetes.

03484
Topic Starter
Berichten: 10

#3 , 29 mar 2017 11:57

Bedankt voor je reactie!

Heeft er iemand een idee hoe groot de kans is op vervolging? Er is namelijk een pakket onderschept bij douane die een inbreuk vormen op drugswet (aankoop anabolen).

Is er een reële kans op een praetoriaanse probatie of eventuele seponering? Het gaat trouwens over middelen voor eigen gebruik, ik ben geen dealer...

Reclame

asperger
Berichten: 6497
Juridisch actief: Nee
Locatie: Lier

#4 , 29 mar 2017 14:04

Hoeveel ton was dat?
"Politici verkiezen echter liever de bedenkelijke heldenstatus van betweter te belichamen tegenover die van de minus habens." (Victor Dauginet in "Het belaste land", pagina 72)

03484
Topic Starter
Berichten: 10

#5 , 29 mar 2017 14:16

Hoeveel ton was dat?
Het gaat over een bestelling van 300 euro. Op zich maakt het verder niet uit of het nu om 10 euro gaat of 100 000 euro. Straffen op invoer zijn heel zwaar in de drugswet, iets wat ik ook niet wist maar nu is het te laat natuurlijk :roll:

Ergens verwacht ik niet dat ik een minnelijke schikking van 3000 euro (x 8 = 24000 euro) zal krijgen omdat dat niet in verhouding staat met het feit volgens mij.

Dan blijven nog de mogelijkheden over op een praetoriaanse probatie of vervolging voor rechtbank... Seponeren zal sowieso wel niet gebeuren lijkt me...

Terug naar “Andere”