rijbewijs aantekening wat betekent deze vermelding?

Dina123
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

rijbewijs aantekening wat betekent deze vermelding?

#1 , 08 okt 2016 11:32

Dag leden,

Ik heb in 2002 in Nederland mijn rijbewijs B behaald. Ik ben een paar jaar later naar Belgie verhuisd en heb in 2011 mijn Nederlands rijbewijs ingewisseld voor een Belgisch rijbewijs.

Ik heb een paar jaar geen auto gereden-ik heb ook nog nooit een eigen auto gehad- maar de afgelopen maanden heb ik besloten om weer achter het stuur te gaan kruipen en dus rond aan het kijken voor een auto. Nu bekeek ik in eens mijn papieren rijbewijs en zie bij beperkingen vermeldingen staan

=>p.5

wat dit betekent weet ik niet, want ik heb geen beperking. Ik belde naar de politie, ook zij wisten niet wat het betekent want beperkingen worden met codes aangegeven volgens hen, ook heb ik maar een verzekeringsfirma gebeld, ook zij wisten niet wat dit betekent en verwees me weer door naar de politie.

Iemand enig idee wat dit inhoudt? Heeft het te maken met het inwisselen van mijn rijbewijs ofzo?

Alvast bedankt

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
sloeberken

#2 , 08 okt 2016 11:40

Opmerking – Zie P.5
Op de voorkant van het rijbewijs werd de vermelding “Zie Ommezijde” vervangen door
de vermelding “Zie p.5”.
Deze vermelding wordt afgedrukt wanneer het vak “vermeldingen-beperkingen” op het rijbewijs, te klein is om alle informatie op te nemen.
Dat is vaak het geval bij het gebruik van code 70 (omwisseling buitenlands rijbewijs).

70. Ingewissld voor rijbewijs nr. ... afgegeven door ... (voor een derde land : EU/VN-symbool, bijvoorbeeld 70.0123456789.NL)
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

Dina123
Topic Starter

#3 , 08 okt 2016 11:45

ahhh oke, ik schrok al en dacht dat er een fout was gemaakt

inderdaad op de laatste bladzijde staat.

70\3197193120

er staat wel geen NL achter, enkel deze code

Hoef ik me nergens zorgen over te maken dan?

Reclame

sloeberken

#4 , 08 okt 2016 12:04

Nee u rijbewijs is volledig geldig. Wel eigenaardig dat noch politie noch u verzekering dit niet wisten.

Dina123
Topic Starter

#5 , 08 okt 2016 12:10

ik vind het ook raar inderdaad

nu heb ik wel zojuist een kennis gebeld die ook een Nederlands rijbewijs heeft ingewisseld voor een Belgisch rijbewijs, echter bij hem stond er geen enkele vermelding in het vak en ook niet aan de achterzijde die code die met 70 begint....is dat niet bij elk buitenland rijbewijs vermeld?

sloeberken

#6 , 08 okt 2016 12:30

Had u Nederlands rijbewijs enige beperkingen.

Dina123
Topic Starter

#7 , 08 okt 2016 12:47

nee geen beperkingen, op normale manier rijbewijs gehaald-dus geen automaat ofzo maar schakel-
Maar ik denk dat je gewoon gelijk hebt mbt tot je uitleg
nl, dat =>p.5 betekent zie blz 5, dat is de laatste blz op mijn rijbewijs en daar op die blz staat dan die code met 70\3197193120

Ik geloof dat codes met medische beperkingen er anders uitzien -mochten ze een beperking er per vergissing erop gezet hebben- alleen vreemd dat het blijkbaar niet bij iedereen die zijn rijbewijs ingewisseld heeft genoteerd staat...
Laatst gewijzigd door Dina123 op 08 okt 2016 13:02, 1 keer totaal gewijzigd.

Dina123
Topic Starter

#8 , 08 okt 2016 12:50

OMWISSELINGSPROCEDURE:
• Voorlegging van een Europees nationaal rijbewijs en / of een certificaat van echtheid van het land
van afgifte
• Invoering van het Europese rijbewijs in het centrale bestand, indien dit nog niet is gebeurd.
• Opmaak van een aanvraag om een rijbewijs
(bij de gevraagde categorieën wordt het certificaat betreffende de geldigheid en de echtheid van
het Europees rijbewijs vermeld)
• Betaling van de retributie (16 euro als dit het eerste Belgische rijbewijs is dat aan betrokkene
wordt afgegeven, 11 euro indien hij al eerder een Belgisch rijbewijs verkreeg)
Opmaak van het Belgische rijbewijs (code 70/ code van het land / nummer van het Europese
rijbewijs in het vakje “beperkingen / vermeldingen” naast iedere categorie die wordt
omgewisseld)

• Opmaak van een rijbewijsfiche

ik heb nav van jouw antwoord dit bovenstaande stukje gevonden op deze site http://mobilit.belgium.be/sites/default ... 27ozbn.pdf

Bedankt voor je reactie trouwens!

Terug naar “Andere”