camerabeelden opvragen bpost

pitbullspikey
Topic Starter
Berichten: 54

camerabeelden opvragen bpost

#1 , 21 jul 2016 18:39

De uitbetaling van het pensioen van mijn moeder 81j gebeurt via de postbode maar wanneer ze niet thuis is moet ze zich aanbieden in het kantoor van bpost om daar het geld te ontvangen
dinsdag heeft ze zich aangeboden aan het loket van bpost waar ze dus via het luikje het bewijsje heeft ontvangen van betaling en normaal gezien ook het geld in een enveloppe.Wanneer mijn moeder terug in de auto stapte wil ze geld uit die enveloppe nemen maar stelt vast dat er geen enveloppe te vinden is in haar handtas.Omwille van haar hoge leeftijd is de kans groot dat er een vergissing is gebeurt wanneer ze dit heeft ontvangen aan het loket mijn moeder zelf beweerd dat ze het bewijsje heeft ontvangen maar niet de enveloppe met het geld
waneer we dit hebben besproken met de verantwoordelijke van het kantoor zeiden ze mij dat dit wel ging opgemerkt zijn geweest waneer ze hun kassa telden op het einde van de dag.Ik beschuldig hiermee zeker niemand maar toeval is nu ook dat die persoon die de uitbetaling heeft gedaan iemand was die niet gewoonlijk daar in dat kantoor werkt.Dit is enkel maar iets waar ik rekening mee houd maar waneer die persoon nu dat geld teveel heeft in zijn kassa en dit bij zijn telling s'avonds niet vermeld dan word dit toch door niemand geweten
Zou er hier een mogelijkheid zijn om de camerabeelden te bekijken van haar bezoek aan het loket van bpost van dinsdag 19/07/2016 geweest om eventuele te zien wat er juist is gebeurd ( misschien verlies van enveloppe door haar ofzo)

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Maxime03
Berichten: 167
Juridisch actief: Nee

#2 , 21 jul 2016 18:43

Klacht indienen bij de politie voor bedrieglijke verberging. Zij zullen zonder meer de camerabeelden opvragen.

Franciscus
Berichten: 38770

#3 , 21 jul 2016 22:36

Hangt er van af hoelang geleden de afhaling was.
Heterdaad of niet.
Maar inderdaad aangifte doen op zijn minst kan politie indien er beelden zijn deze laten bewaren en dan met bevel deze opvragen.
Misschien toch maar op een rekening laten storten?

Reclame

pitbullspikey
Topic Starter
Berichten: 54

#4 , 22 jul 2016 00:41

De afhaling was van nu dinsdag geweest

Franciscus
Berichten: 38770

#5 , 22 jul 2016 21:56

Dan zal politie bevelschrift moeten krijgen.

Maxime03
Berichten: 167
Juridisch actief: Nee

#6 , 22 jul 2016 22:06

Dan zal politie bevelschrift moeten krijgen.
Bij mijn weten dient de politie hier helemaal geen bevelschrift voor op te vragen. Zij kunnen deze autonoom bij de bank opvragen.

Franciscus
Berichten: 38770

#7 , 22 jul 2016 22:14

Geen heterdaad meer bij mijn weten. Dus bank is niet verplicht die mee te geven.
Bevoegdheid officier gerechtelijke politie is gezien geen heterdaad want blijkbaar geen aangifte dinsdag niet meer van toepassing.
Uiteraard kan /moet politie kantoor in kennis stellen dat ze met een bevelschrift OR of ik vermoed dat een kantschrift OM ook wel zal kunnen.

BloodNight
Berichten: 621

#8 , 22 jul 2016 22:49

Er zijn reeds afspraken gemaakt met bij mijn weten al de banken in België. Banken geven bij het verkrijgen van een pv nummer de camerabeelden mee zonder meer.

Blaatpraat
Berichten: 3801

#9 , 26 jul 2016 09:40

Wat heeft de bank er nu mee te maken?
Het gaat hier over een postkantoor hé.

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#10 , 26 jul 2016 10:06

Wat heeft de bank er nu mee te maken?
Het gaat hier over een postkantoor hé.
BPostBank? Ik heb er niet echt een idee van of die betaling door BPost of BPostBank uitgevoerd werd? Indien door BPost, zou het misschien toch nog kunnen dat ze zich aan de regelgeving van banken moeten houden, aangezien zijn een "bank-tak" hebben?

Misschien toch beter dat de TS er voor zorgt dat het geld op een rekening gestort wordt. Veel banken (ook grootbanken) hebben wel één of andere gratis formule voor een zichtrekening + bankkaart. Kost dus niets, en is véél veiliger. Als de moeder hier niet mee omkan, kan de topic starter nog altijd zelf, eens het pensioen gestort is, een bepaald bedrag afhalen en aan de moeder bezorgen. Maar op die manier sluit je toch al uit dat er fouten gebeuren bij de cash uitbetaling, of nog erger: dat de moeder bestolen wordt op weg van het postkantoor naar huis.
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Blaatpraat
Berichten: 3801

#11 , 26 jul 2016 10:21

http://www.bpost.be/nl/node/230151/problem/19.html

Men kan er tegenwoordig nog steeds voor kiezen om je pensioen cash per postbode thuis te krijgen.
Dit heeft an sich niets te maken met een bank.

Wel akkoord dat men tegenwoordig beter werkt per bankrekening hiervoor.

giserke
Berichten: 2434

#12 , 26 jul 2016 10:27

Ik wist niet dat pensioenen nog cash konden uitbetaald worden.
Maar idd aangifte doen bij de politie. Die kan wel eens de beelden opvragen om tijd te winnen.
Ik zie niet in waarom Bpost dit zou weigeren, zeker wanneer er dan toch een dwangbevel komt als ze het weigeren.
En bovendien kan Bpost zelf met een probleem zitten wanneer het verhaal van TS klopt.

pitbullspikey
Topic Starter
Berichten: 54

#13 , 02 sep 2016 05:12

Post zelf heeft beelden bekeken samen met politie er is niks verdachts opgemerkt

Terug naar “Andere”