autorijden?

Darliiien
Topic Starter
Berichten: 193

autorijden?

#1 , 27 apr 2016 18:39

Hallo,
Ik heb even een vraagje, ik ben een tijdje geleden geopeerd aan mijn knie en sinds de operatie moet ik alle 3 maanden terug naar de dokter voor behandeling en daarna 2 weken op krukken lopen. Ik kan, pijnloos, kracht op mijn knie zetten, maar moet dit na de behandeling zoveel mogelijk proberen te vermijden. Dus ik moet dan op krukken gaan wandelen.
Nu het grote probleem is mijn werk, Ik werk op een verre afstand van waar ik woon en de enige mannier waarop ik tot op mijn werk geraak is met de auto. En aangezien ik er nog maar 2 maanden werk wil ik hiervoor ook geen 2 weken ziekenverlof nemen. NU de dokter heeft gezegd dat als ik echt niet anders kan, dat ik dan wel gewoon met de auto tot op mijn werk mag gaan, zolang ik buiten het autorijden mijn knie volledig ontzie van druk en last.
maar de vraag is, is het verantwoord als ik dan met de auto ga rijden? en ben ik dan wel verzekerd?

groetjes

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Inazuma
Berichten: 9839
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#2 , 27 apr 2016 23:27

Je moet het voertuig kunnen bedienen

8.3. Elke bestuurder moet in staat zijn te sturen, en de vereiste lichaamsgeschiktheid en de nodige kennis en rijvaardigheid bezitten.

Hij moet steeds in staat zijn alle nodige rijbewegingen uit te voeren en voortdurend zijn voertuig of zijn dieren goed in de hand hebben.


De vraag is dus of je dat onbeperkt kàn ...


Je wil niet met krukken en een kadukke rechterknie een ongeval hebben omdat je niet kan (nood)stoppen ...
Of links van de koppeling schieten en iemand omver rijden ...

Darliiien
Topic Starter
Berichten: 193

#3 , 28 apr 2016 00:06

Je moet het voertuig kunnen bedienen

8.3. Elke bestuurder moet in staat zijn te sturen, en de vereiste lichaamsgeschiktheid en de nodige kennis en rijvaardigheid bezitten.

Hij moet steeds in staat zijn alle nodige rijbewegingen uit te voeren en voortdurend zijn voertuig of zijn dieren goed in de hand hebben.



De vraag is dus of je dat onbeperkt kàn ...


Je wil niet met krukken en een kadukke rechterknie een ongeval hebben omdat je niet kan (nood)stoppen ...
Of links van de koppeling schieten en iemand omver rijden ...
Dus met andere woorden mag ik gewoon autorijden? Want het is niet zo dat ik dat allemaal niet kan... Zoals reeds vermeld, het volledige behandelingsproces is compleet pijnloos, ik kan ook pijnloos wandelen, autorijden, lopen, sporten,... Ik moet gewoon dat allemaal voor 2 weken zoveel mogelijk beperken, de druk op de knie zoveel mogelijk verlichten, omdat de behandeling dan sneller werkt. Als ik dat niet doe, is het niet dat ik pijn heb of dingen niet kan, dan is het gewoon dat de behandeling er 3 keer zo lang over zal doen om te helpen, maar ik word zoals vermeld elke 3 maanden behandeld, om te voorkomen dat ik terug pijn zou krijgen, maat op dit moment en tijdens en na de behandeling zal ik volledig pijnvrij blijven (uit ervaring, als de 12 of 13e keer nu da ze die behandeling gaan doen)
Dus maw, ik kan gewoon rondrijden dan?

Reclame

Sirkii
Berichten: 5459

#4 , 25 jun 2016 20:21

Je kan niet uitsluiten - mocht je een zwaar ongeval in fout maken - dat je verzekering een verband probeert te leggen om recht van verhaal te verkrijgen (=uitbetaalde vergoedingen terugvorderen)

Overweeg misschien de kost om je huidige wagen te vervangen door een automaat.

Maxime03
Berichten: 167
Juridisch actief: Nee

#5 , 27 jun 2016 17:55

Je kan het een beetje vergelijken met een gebroken arm. Je kan met een gebroken arm evenzeer met de auto rijden, maar het is inderdaad maar de vraag of je dan nog al rijbewegingen correct kan uitvoeren... Bij een licht verkeersongeval zal de verzekering meestal niet nagaan of er ergens een probleem was, bij een zwaar verkeersongeval vrees ik dat je eraan bent voor de moeite.
Hetzelfde gaat natuurlijk ook voor se politie. Als zij merken dat je niet al je rijbewegingen kunt uitvoeren, kan je hiervoor evenzeer geverbaliseerd voor worden.

Terug naar “Andere”