Chantage

Dphnvnvrn
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Chantage

#1 , 15 jun 2016 16:19

Mijn collega verdraait mijn woorden en beschuldigt mij van betichtingen naar personen van de vakbond. Die personen dreigen nu dat ik mij voor de hele werkvloer moet verantwoorden of ze schakelen de pers in. Is dit chantage?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Berichten: 38730

#2 , 15 jun 2016 22:03

Is dat mondeling ?
In aanwezigheid van meerdere personen?
Over strafbare feiten?

Wat is er juist gezegd?

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#3 , 16 jun 2016 13:04

Mijn collega verdraait mijn woorden en beschuldigt mij van betichtingen naar personen van de vakbond. Die personen dreigen nu dat ik mij voor de hele werkvloer moet verantwoorden of ze schakelen de pers in. Is dit chantage?
Dit zou kunnen, afhankelijk van de situatie / wat er gezegd is / etc...

Als uw collega onwaarheden vertelt, kan dit onder laster en eerroof bekeken worden. Waarom vertelt u de personen van de vakbond niet gewoon dat wat uw collega hen vertelt, niet correct is, en u zich dus nergens te verantwoorden hebt? Laat ze daarna de pers maar inschakelen. Als u niets op uw geweten hebt, kan u ook de pers te woord staan om hen te melden dat wat de personen van de vakbond beweren, hun versie van het verhaal is die totaal niet klopt met de werkelijkheid...

Of u kan de personen van de vakbond ook droog meedelen, dat, wanneer er in de pers leugens over u verspreid worden, u niet zal nalaten een klacht in te dienen voor laster en eerroof met een eis tot de nodige morele schadevergoedingen...
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Reclame

Terug naar “Andere”