opgelicht op internet

absjaar1
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

opgelicht op internet

#1 , 14 jun 2016 15:07

geachte
ben opgelicht door de heer X
blijkt een gestolen id kaart te zijn
en heb op een nederlandse bank, abn amro NL
300 euro voorschot betaald op een ,
blijkt dat die persoon meerdere mensen heeft opgelicht
wat te doen
mvg frank

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mjers
Berichten: 1788

#2 , 14 jun 2016 15:11

Aangifte doen bij politie.
Dit is trouwens een bekende oplichter, als je hem eventjes in google intikt zal je nog meer gedupeerden vinden.
Laatst gewijzigd door mjers op 14 jun 2016 15:16, 1 keer totaal gewijzigd.

LeenW
Berichten: 12903

#3 , 14 jun 2016 15:12

Gelieve de naam en rekeningnummer uit uw post te verwijderen, dit is niet toegestaan.

Reclame

Didymus
Berichten: 2061

#4 , 14 jun 2016 15:17

Blijkt een cyclische oplichtingsmethode te zijn waarbij de oplichter telkens een kopie van identiteitskaarten van slachtoffers vergaart om de volgenden in de val te lokken. De persoon die je noemt is evengoed een slachtoffer.

Ik zou naast aangifte bij de politie ook zeker de bank die bij het bewuste rekeningnummer hoort rechtstreeks op de hoogte brengen van het feit dat ze ongewild oplichting faciliteren.
"sowieso" schrijf je zo.

sloeberken
Berichten: 10285
Locatie: Erpe Mere

#5 , 14 jun 2016 15:37

Heb het ooit voorgehad, heb onmiddellijk een mail gestuurd naar de bank in nederland, deze hebben het geld terug gestort.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#6 , 14 jun 2016 15:39

ben opgelicht door de heer xxx xxxxxxx
blijkt een gestolen id kaart te zijn
Dan ben je niet door xxx xxxxxx opgelicht, maar door de dief van zijn ID kaart. Best de naam uit uw post verwijderen, dus!!!
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Terug naar “Andere”