ondervraging recherche andere stad

Steven40
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

ondervraging recherche andere stad

#1 , 08 apr 2016 16:46

Hallo, ik werd opgebeld door recherche van regio Mons in een zaak over mijn vorige wagen , deze heb ik verkocht met hagel schade en zou in het verleden moeten gestolen zijn in buitenland.... Ik heb hem hier wel kunnen inschrijven dus ik weet niet hoe dat komt......dus hij is hersteld geweest en opnieuw verkocht en dan ingeslag genomen ofzo voor zover ik weet ... Van de garagist die hem kocht... Nu mijn vraag is : die politie uit Mons belt mij voor verklaring af te leggen , ikzelf woon in Gent en heb reeds mijn factuur doorgestuurd,,, ik kan toch niet verplicht worden om speciaal naar daar te rijden , verlof te nemen enz... Om verklaringske afteleggen..
Ik heb gezegd dat ze dat maar aan te politie van Gent moeten vragen zodat ik niet zover moet rijden en ook niet zo goed Frans kan.......
Wat is jullie mening aub

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Berichten: 38734

#2 , 09 apr 2016 00:10

Klopt.
U hoeft niet naar Mons te gaan noch in het Frans verhoord te worden.
Ofwel komt de politie van Mons naar u en vordert een tolk.
Ofwel stuurt zij het dossier naar Gent ( nadat het vertaald werd) en u legt uw verklaring af in het Nederlands.
Persoonlijk zou ik nooit een antwoord geven in een niet vertaald dossier - als Nederlandstalige politieambtenaar is men niet verplicht Frans te spreken of te kennen en dus ook niet een Franstalig dossier te 'verstaan'.
Sta daar op want een woordje 'fout' vertaald door een niet beëdigde tolk kan vb de indruk geven dat u aan een of ander misdrijf schuldig bent.
Ook politieambtenaren kunnen beëdigde tolk zijn en dan wordt dat ook zo in het dossier vermeld en dan is er geen probleem.

Steven40
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

#3 , 11 apr 2016 10:39

Ok zeer goed , bedankt voor de info
Groeten steven

Reclame

Terug naar “Andere”