Verhuurde geluidsapparatuur in beslag genomen toen het in bezit was van een huurder.

pimjansen
Topic Starter
Berichten: 1

Verhuurde geluidsapparatuur in beslag genomen toen het in bezit was van een huurder.

#1 , 27 okt 2015 18:10

Hallo,

Ik weet niet zeker of ik dit in de goede categorie van het forum plaats.

Ik heb het volgende probleem/de volgende vragen:

Situatie:
Ik heb een klein bedrijf (eenmanszaak, uit Nederland, ik heb ook de Nederlandse nationaliteit) waarmee ik licht en geluid apparatuur verhuur.
Een aantal maanden terug heb ik aan iemand apparatuur verhuurd. Vervolgens is deze apparatuur door de huurder gebruikt voor een feest in een bos in België en is de apparatuur door de (Belgische) boswachter in beslag genomen. De huurder die zich heeft moeten legitimeren tijdens dit feest heeft een brief thuis gekregen waarin staat dat ze op de volgende zaken een overtreding hebben begaan:
-wet van behoud van natuur
-CWATUPe
-code van het bos
-code van vervuiling

Ik krijg van de huurder zelf niet veel informatie, hij heeft een keer een brief thuis gekregen (in het frans) waarin staat beschreven wat er is aangetroffen door de boswachter en welke overtredingen er zijn gepleegd en dat er een procedure is aangespannen tegen de personen die zich geïdentificeerd hebben tijdens de rave.

De huurder heeft een afwachtende houding en weet ook niet hoe hij dit moet/kan oplossen totdat hij meer informatie krijgt.

Mijn vraag is of het mogelijk is dat ik zelf contact op neem (met wie?) en aangeef dat de ingenomen apparatuur van mij gehuurd was, en hierdoor eventueel apparatuur terug kan krijgen en/of meer informatie kan krijgen over wat er nu verder gaat gebeuren/wat de procedure voor dit soort gevallen is?

Alvast bedankt voor ieder antwoord.

Mvg, Pim

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Berichten: 22329
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#2 , 27 okt 2015 19:54

Hopelijk zijn hier verhuurcontracten beschikbaar. Met die documenten moet je toch uw apparatuur kunnen vrij krijgen (als je weet waar je moet zijn)

Franciscus
Berichten: 38730

#3 , 27 okt 2015 20:46

Vermoedelijk Wallonië. Geweten waar? Gemeente / dorp
Boswachter?
Is er een Proces Verbaal opgesteld?
Huurder al in gebreke gesteld?
Kan de huurder die brief eens inscannen en naar u doormailen en u hier op het forum plaatsen.

Reclame

Terug naar “Andere”