Katana invoeren vanuit Zuid Afrika

Kuikie1979
Topic Starter

Katana invoeren vanuit Zuid Afrika

#1 , 23 jul 2015 18:46

hallo,

ik vertrek op 3 augustus op vakantie naar Zuid Afrika en koop een katana (ZAR 495) om op te hangen.

moet ik invoerrechten betalen en een vergunning aanvragen? ik begrijp de wapenwet niet zo goed. grtjs

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Vandebos

#2 , 23 jul 2015 23:39

Goede vraag, heb in het recente verleden probleemloos een Tushi (ong. € 3.000 aankoopprijs) vanuit Spanje ingevoerd, dit gaat natuurlijk over een Schengenland.

Hier vind je de tarieven van toepassing voor Zuid Afrika (blank wapen valt onder code 9307)

http://ec.europa.eu/taxation_customs/dd ... ngDescr=nl" onclick="window.open(this.href);return false;

Zuiver uit persoonlijke interesse; welke smid? Aantal folds? Welke koma stijl?

Vandebos

#3 , 23 jul 2015 23:48

Begrijp ik het goed dat je spreekt over een kostprijs van nog geen € 37? Mag ik je dan persoonlijk aanraden eens online te zoeken bij Europese bulk verkopers? Dan vermijd je al die heisa.

Hou er wel degelijk rekening mee dat die goedkope spullen effectief enkel zuiver decoratief zijn vervaardigd. Het heft en lemmet bestaan uit twee apparte stukken die op zijn best met wat secondenlijm aan elkaar zijn bevestigd. Het eerste 'gebruik' van zo'n ding laat het breken met doorgaans de gebruiker die zichzelf verwondt en in de komkommertijd van de kranten waarschijnlijk eventjes het nieuws haalt op een weinig flatterende wijze...

Reclame

giserke

#4 , 24 jul 2015 01:05

Idd voor 37€ koop je die nagemaakte katana beter op de sinksenfoor in Antwerpen.

Kuikie1979
Topic Starter

#5 , 24 jul 2015 08:48

De katana wordt enkel gebruikt als decoratie. Ik heb maar een beperkt budget waar ik huishuur ed van moet betalen.

Vandebos

#6 , 24 jul 2015 09:15

Kijk naar je privéberichten.

Terug naar “Andere”