Burenruzie

vvh
Topic Starter

Burenruzie

#1 , 22 jan 2015 17:03

Gisteren kreeg mijn man een oproepingsbrief van de politie om langs te komen. Hij is meteen naar daar gegaan. Daar toegekomen werd hij ervan beschuldigd een auto van de buren te hebben beschadigd. Ze wisten ook te zeggen wanneer dit was voorgevallen. De buur had duidelijk mijn man aangeduid als dader. Mijn man weet hier echter niets van. Ook werd hij ervan beschuldigd dat hij hondenpoep vorig jaar aan de buurvrouw haar auto had gesmeerd! Mijn man heeft natuurlijk verklaard dat hij er niets mee te maken heeft. De agent raadde ons aan om het zo te laten en verder niets te doen.

Diezelfde avond komt de buurvrouw naar mij om te vragen of ik iets kon gebruiken wat zij niet meer nodig hebben. Ze deed net of er niets aan de hand was.

Nu kwam mijn man een andere buurman tegen vandaag en hij vertelde terloops dat hij was opgeroepen door de politie. Die buurman wist (zonder dat mijn man hiervan iets gezegd had) meteen waarover dit ging. Blijkbaar hadden die bewuste buren nieuwjaarsnacht (nadat wij terug binnen waren gegaan nadat we iedereen in straat gelukkig nieuwjaar hadden gewenst) al verteld dat mijn man hun auto vol krassen had gezet. Dus zij wisten dit al te vertellen twee weken voor de datum dat ze hebben doorgegeven aan de politie.

Nu was mijn vraag de volgende: ik wil absoluut nog geen klacht indienen tegen laster en eerroof. Maar ik zou deze feiten graag al bij de politie laten vastleggen, voor het geval er nog meer laster gebeurd. Wij krijgen binnen een tweetal weken onze nieuwe auto en ik ben maar bang dat ze hierop "wraak" gaan nemen. Ook zetten ze heel de straat tegen ons op. Er moet er maar één bijzitten die het misschien zou geloven en als die dan ook naar de politie stapt met eventueel klachten, dan ben ik bang dat we voor die kosten moeten opdraaien. dit terwijl wij helemaal niets gedaan hebben. De buren doen ook net alsof er niets aan de hand is. Wat het allemaal nog vreemder maakt.

Wat raadt u aan voor ons om te doen? Hoe kunnen wij ons preventief veilig stellen, gewoon voor het geval van? Ik wil zeker niet dat deze burenruzie verder uitloopt, of wil hier zeker niet in meegaan. Maar ik wil wel ons gezin veilig stellen voor verdere acties en mogelijke onterechte kosten.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Gebruiker21
Juridisch actief: Nee

#2 , 22 jan 2015 17:09

Al eens gepraat met de buren en hen gevraagd waarom ze die aangifte gedaan hebben terwijl jullie niet gedaan hebben? De kans dat jullie buren hebben die gewoon knettergek zijn en zonder ook maar enige aanleiding tijd gaan steken in doen van valse aangiften, is volgens mij klein. De kans dat jullie buren hebben die om één of andere, voor jou onbekende reden, jullie niet goed gezind zijn, is daarentegen veel groter. Probeer dus uit te vissen wat de motieven van jullie buren zijn om die beweringen in het rond te strooien en er zelfs mee naar de politie te gaan. Misschien hebben zij de echte dader gezien en hebben zij die om één of andere reden verward met je man?

Misschien ook eerst eens aan die andere buurman vragen wat de buren in detail gezegd hebben tegen hem.
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

vvh
Topic Starter

#3 , 22 jan 2015 17:13

Die andere buurman heeft in detail gezegd wat ze tegen hem hebben verteld. en dat is idd ook hetgeen ze aan de politie verklaard hebben. Ik begrijp alleen niet goed dat zij nu gewoon doen alsof er niets aan de hand is, terwijl ze wel aangifte zijn gaan doen. Ze kwam vandaag zelfs aanbellen om mij die spullen te brengen. Ik heb die rustig geweigerd, maar dan begon ze een babbel over onze kinderen. Dus afgaande op het gesprek van deze middag is er precies niets aan de hand. Ik begrijp er dus niets van.

Een aantal jaren geleden hadden wij ook al zo'n soort van aanvaring met hen en toen ik hen daarmee confronteerde ontkende ze de hele situatie. Dus ik denk dat ze dat gewoon weer zo gaan doen.

Ik wil er ook niet teveel heisa van maken. Niet naar hen toe, niet voor onszelf. Maar ik wil er gewoon voor zorgen dat moesten er nog verdere problemen van komen we wel veilig staan.

Reclame

Gebruiker21
Juridisch actief: Nee

#4 , 26 jan 2015 08:47

Een aantal jaren geleden hadden wij ook al zo'n soort van aanvaring met hen en toen ik hen daarmee confronteerde ontkende ze de hele situatie.
Da's toch wel een feit dat je in je openingspost ook had mogen vermelden... Zijn er zo nog zaken tussen u en uw buren die deze zaak in het juiste daglicht kunnen stellen? Zoals reeds gezegd: de kans dat je naast complete gekken woont, is klein...
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Terug naar “Andere”