Illegaal bezit van een blank wapen.

floris

Re: Illegaal bezit van een blank wapen.

#16 , 28 jan 2013 02:23

Uw openbare dronkenschap:
Een overtreding is de lichtste vorm van misdrijf. Ze wordt bestraft met een gevangenisstraf van maximum zeven dagen of een geldboete van ten hoogste 25 euro te vermenigvuldigen met de opdeciemen.
Uw verboden wapenbezit:
8 JUNI 2006. - Wet houdende regeling van economische en individuele activiteiten met wapens (1)
Art. 23. Zij die de bepalingen van deze wet of haar uitvoeringsbesluiten overtreden, worden gestraft met gevangenisstraf van één maand tot vijf jaar en met een geldboete van 100 euro tot 25 000 euro, of met een van deze straffen alleen.

De opdeciemen is 6, dus al die bedragen moeten nog maal 6.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Gebruiker21
Juridisch actief: Nee

#17 , 31 jan 2013 11:24

met andere woorden mag je niet op café gaan en kunnen ze mij een serieuse boete geven voor een zakmesje? :shock:
Ik zou snel maar iets aan uw houding doen, want dergelijke uitspraken vallen niet in goede aarde bij een (onderzoeks?)rechter (als het zover komt). Om problemen te vermijden kan u beste iets dergelijk tegen de rechter zeggen:
"Inderdaad, mijnheer, ik was dronken op dat moment, en dit was fout van mij om mij in die toestand op de openbare weg te begeven, ook al was het maar om een sigaretje te roken. Het mes had ik inderdaad bij, aangezien ik even daarvoor dit nodig gehad heb om enkele dozen te openen en het daarna in mijn zak gestoken had zonder er verder bij na te denken. Maar normaal ligt dit mes bij me thuis en heb ik dit niet op zak. Ik had het dus zeker niet bij om het als "wapen" te gebruiken. Ik had het even voordien, zonder nadenken in mijn zak gestoken na het openen van die dozen. Ik hoop op begrip hiervoor."

Als u dan ook nog eens een blanco strafblad hebt, denk ik dat je goed zal wegkomen. Als je echter afsteekt tegen de rechter in de zin van:
"Mag ne mens nu al eens geen pintje meer gaan drinken, zeg? En dat mes is wel geen wapen, hé! Ik heb daar gewoon wat dozen mee geopend, en dat is alles. 't Is nu niet dat ik daar echt iemand mee ga neersteken, hé!" Dan vrees ik dat je op minder begrip kan rekenen. Aan u om te kiezen welke houding u aanneemt tegenover de rechter.
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Reclame

Terug naar “Andere”