Verhoor regularisatie keuring (deel 2)

Inazuma
Berichten: 9768
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

Re: Verhoor regularisatie keuring (deel 2)

#16 , 28 feb 2019 19:27

Snelheidsovertreding: xxaugustus
Vaststelling van deze: xxseptember om 8.30u

Vaststelling vervallen keuring: xxseptember om 10.00u (zelfde dag)

Dagvaarding: datum en plaats van feiten: te xxxx op xxseptember (zelfde dag)
En die plaats is natuurlijk net dezelfde als de snelheidsovertreding :?: ... Mirakel :!:

Dus vermeld u ook in uw verdediging dat datum en uur van de feiten, volgens u niet stroken met de werkelijkheid, en wel hierom:

Op xx september is niet vastgesteld dat u op xx september met dat voertuig op de openbare weg reed.
Dat blijkt ook uit de communicatie van de politiediensten .
(Wel dat het voertuig nog steeds ongekeurd was.
Er is die dag eigenlijk vastgesteld dat die overtreding begaan werd op xx augustus.)

Art 24 §1 gaat nadrukkelijk om het zich ongekeurd op de openbare weg te bevinden:

Artikel 24. Het keuringsbewijs

§1. Geen enkel volgens dit besluit aan de autokeuring onderworpen voertuig mag zich op de openbare weg bevinden, tenzij het voorzien is van een geldig keuringsbewijs,



Datum van de feiten foutief in PV en op dagvaarding, dat alleen al zou voldoende moeten zijn voor vrijspraak ...


Wat mij verbaast is waarom u (of uw partner) daarvan niet meteen ook een PV ontvangen hebt, (ongeveer) tegelijk met de snelheidsovertreding.
Dan had u het in september 17 al in orde kunnen brengen ... 2 maanden eerder.

(Nu vrees ik dat de overtreding waarvoor ik nu word gedagvaard, zal worden gezien als een nieuwe overtreding)
Het is de voortzetting van een voordien al bestaande inbreuk, die helaas ook nadien verder liep omdat u er niet van op de hoogte gesteld werd.

Deze inbreuk komt niet in aanmerking voor verzwaarde straffen ivm recidive.

Deze inbreuk of vaststelling is ook niet nieuw, of het nu om september of augustus gaat, maar voorafgaand aan de(zelfde) voortdurende inbreuk die ook in november 17 vastgesteld is, en waarvoor u reeds veroordeeld bent.

Ik kan hiertegen niets beginnen zeker?
Tegen de dagvaarding op zich niet, dat is iets dat u zal moeten ondergaan.

Maar tegen de beschuldigingen kan je véél inbrengen.
Denk dat ik je hierboven meer dan genoeg munitie gegeven heb om de beschudigingen onderuit te halen.

Ga je jezelf verdedigen :?:
Vraag gerust de vrijspraak ; en in ondergeschikte orde de opschorting van straf .


Eerlijk gezegd snap ik niet waar dit politieparket mee bezig is ...
U vervolgen voor een inbreuk waarvoor u reeds veroordeeld bent, terwijl ze zowat allemaal een overvolle rol hebben met véél zwaardere inbreuken en eindeloos aanslepende zaken ... :roll:

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Inazuma
Berichten: 9768
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#17 , 28 feb 2019 20:23

Maar op zich blijft elke rit een inbreuk.
Het gaat zelfs niet om "elke rit".
Gewoon op straat geparkeerd staan (zelfs reglementair) is immers ook al een inbreuk op Art 24 §1.

Het verbod is "zich op de openbare weg bevinden"
De uitzondering geldt enkel "om de verplaatsing te doen" ...

Gebruiker33
Topic Starter
Berichten: 110
Juridisch actief: Nee

#18 , 28 feb 2019 22:26

Alvast bedankt.

Ik zal proberen mezelf te verdedigen...

Reclame

Gebruiker33
Topic Starter
Berichten: 110
Juridisch actief: Nee

#19 , 28 feb 2019 22:51

@Inazuma:

"Ga je jezelf verdedigen :?:
Vraag gerust de vrijspraak ; en in ondergeschikte orde de opschorting van straf ."

Wat houd de opgeschorting van straf in?

Is het niet zo dat de vastgestelde feiten (xxseptember) onmogelijk kunnen gebeurd zijn op de dag (xxaugustus) dat ik effectief de overtreding heb gemaakt nu de onbemande camera pas later werd bekeken?
Dat voor de politie (en parket) de feiten hebben plaatsgehad op datum en uur dat de camera werd bekeken? Dus eerst werd op xxseptember vastgesteld dat ik op xxaugustus een snelheidsovertreding heb gemaakt, en een tweetal uren later vastgesteld dat de keuring was verlopen...dus heeft de camera pas op xxseptember de feiten vastgesteld...

Inazuma
Berichten: 9768
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#20 , 01 mar 2019 15:58

Wat houd de opgeschorting van straf in?
Dat je wel "schuldig" bevonden wordt, maar geen straf krijgt (je moet dan wel de kosten betalen)

Maar zou kunnen dat opschorting niet kan, wegens de voorwaardelijke straf die er nog is.
(Da's strafrecht ... nog ingewikkelder :? )
Is het niet zo dat de vastgestelde feiten (xxseptember) onmogelijk kunnen gebeurd zijn op de dag (xxaugustus) dat ik effectief de overtreding heb gemaakt nu de onbemande camera pas later werd bekeken?
Wanneer men de gegevens van die camera uitleest en het moment van de feiten is iets totaal anders.

Zeker als de bestuurder niet geïdentificeerd wordt, is een correcte vaststelling van datum en uur van de feiten cruciaal om te kunnen achterhalen wie de bestuurder was ... (zet dat maar bij in de verdediging :wink: )


Als je morgen een moord pleegt, en men ontdekt dat pas 10 jaar later, dan is die moord toch ook niet in 2029 gepleegd hé :?:

Dat voor de politie (en parket) de feiten hebben plaatsgehad op datum en uur dat de camera werd bekeken?
De 2 elementen zijn tegelijk nodig om een overtreding op Art 24 §1 te hebben: ongekeurd + op openbare weg

Dus eerst werd op xxseptember vastgesteld dat ik op xxaugustus een snelheidsovertreding heb gemaakt, en een tweetal uren later vastgesteld dat de keuring was verlopen...dus heeft de camera pas op xxseptember de feiten vastgesteld...
Voor de geclaimde plaats, datum en uur van de feiten, moet men op één of andere manier bewijzen dat u zich op dat moment met dat voertuig op de openbare weg bevond ... ongekeurd.

Gebruiker33
Topic Starter
Berichten: 110
Juridisch actief: Nee

#21 , 01 mar 2019 19:30

Ok, heel erg bedankt voor Uw of jullie hulp...

Gebruiker33
Topic Starter
Berichten: 110
Juridisch actief: Nee

#22 , 02 mar 2019 18:53

Moet ik mijn 'conclusie' of verdediging opsturen? Of mag ik dit op de dag van de dagvaarding meenemen en afgeven?

Tegen wie moet ik concluderen? Politie die de vaststelling heeft gedaan?

Gebruiker33
Topic Starter
Berichten: 110
Juridisch actief: Nee

#23 , 03 mar 2019 22:58

Nog een vraagje:
Als op xxseptember een pv van waarschuwing werd opgemaakt..., is het dan op xxnovember niet mogelijk door andere politiediensten op te merken dat eerder werd vastgesteld dat de keuring niet meer geldig was?
Ik weet wel dat de politie dit op xxnovember heeft opgemerkt, maar konden zij niet zien dat er een eerder pv verbaal zou zijn opgemaakt?
(Ik hoop dat je begrijpt wat ik bedoel.)

Inazuma
Berichten: 9768
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#24 , 04 mar 2019 22:01

Moet ik mijn 'conclusie' of verdediging opsturen? Of mag ik dit op de dag van de dagvaarding meenemen en afgeven?
Stel die vraag even in forumdeel "Procedure"

Tegen wie moet ik concluderen?
Tegen Openbaar Ministerie, dat je dagvaardt

Gebruiker33
Topic Starter
Berichten: 110
Juridisch actief: Nee

#25 , 05 mar 2019 18:38

OK, bedankt

mava105
Berichten: 22254
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#26 , 05 mar 2019 19:53

Stel die vraag even in forumdeel "Procedure"

Waar je ze plaatst speelt geen enkele roumdele ze staa,l
Als lezers hier klikken op Snelle links en dan op "nieuwe berichten" krijgen ze alle onderwerpen te zien, ongeacht in welk forumdeel ze staan.

Inazuma
Berichten: 9768
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#27 , 06 mar 2019 13:40

Het is een specifieke vraag ivm te volgen procedure, die hier wat verloren gaat en staat ...

Niet iedereen volgt alles, of via de "nieuwe berichten"

Terug naar “Wegcode & Verkeersovertredingen”