Fout geparkeerd privé parking

paulvss
Topic Starter
Berichten: 5
Juridisch actief: Nee

Fout geparkeerd privé parking

#1 , 21 feb 2019 18:47

Recent stond ik fout geparkeerd op een privé parking. Bij het wegrijden merkte ik de eigenaar op die foto's aan het nemen was van de overtreding, en desgevolg staat ook mijn nummerplaat er dus op. Kan ik achteraf nog een boete verwachten op basis van die gsm foto's?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Berichten: 22270
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#2 , 21 feb 2019 19:56

Een privaat persoon kan geen boetes opleggen, en al zeker nite aan de hand van een foto. Het kan hem wel helpen om een klacht neer te leggen als je er nog eens staat

paulvss
Topic Starter
Berichten: 5
Juridisch actief: Nee

#3 , 21 feb 2019 20:05

Een privaat persoon kan geen boetes opleggen, en al zeker nite aan de hand van een foto. Het kan hem wel helpen om een klacht neer te leggen als je er nog eens staat
Opzich zijn de gemaakte foto's dus rechtshalve waardeloos? Hij kan hiermee niet naar de politie/rechtbank stappen?

Reclame

Franciscus
Berichten: 38599

#4 , 22 feb 2019 00:26

Politierechtbank is niet bevoegd op privaat domein.
Of het zou een parking moeten zijn waar het veldwetboek van kracht zou zijn met art 87 8°
Aangegeven aan begin van de parking.

Terug naar “Wegcode & Verkeersovertredingen”