Boete herzien na verweer VERVOLG

Inazuma
Berichten: 9769
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

Re: Boete herzien na verweer VERVOLG

#16 , 19 feb 2019 19:48

PS: hou rekening met max. betalingstermijn


Verder:

VVSG blaast in haar publicaties tegelijk warm en koud

Enerzijds stelt ze dat stilstaan en parkeren een aparte, afzonderlijke procedure op zichzelf is (om de max. beslissingstermijn te omzeilen)

Anderzijds dat er ook via andere GAS-procedures kan gewerkt worden bij parkeren / stilstaan ... maar dan zou de beslissingstermijn wél gelden

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
wingman
Topic Starter
Berichten: 220
Locatie: Vlaanderen

#17 , 25 feb 2019 18:04

Is er iemand die heel concreet het "geval" een naam kan geven?
Ik vind dat op basis van de twee foto's van de agent de situatie volledig verkeerd wordt weergegeven. Je ziet alleen mijn voertuig zonder omgeving. Ik heb dashcambeelden waar wel de werken en andere werfvoertuigen (weliswaar met vergunning) op te zien zijn. Deze nemen het volledige voetpad in beslag terwijl er naast mijn voertuig nog mensen aan het passeren zijn op de beelden. Ook is op de beelden te zien dat de straat is afgesloten voor het verkeer. Dit zie je ook niet op de foto's.
De persoon welke de beoordeling maakte aan de hand van de foto's kan dus nooit de zaak correct inschatten, losstaand van de 6 maand tijd tot antwoorden...
Het is godgeklaagd dat diegene die preekt geen god is maar zich toch beter waant dan zijn onderdanen.

mava105
Berichten: 22258
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#18 , 25 feb 2019 20:17

Jij stond op en plaats waar het niet mocht. Of daar nu nog werfvoertuigen stonden of dat de voetgangers nog door konden is in deze niet van belang. De diverse argumenten die je aanhaalt gaan u niet helpen er vanaf te raken.

Reclame

Inazuma
Berichten: 9769
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#19 , 26 feb 2019 14:43

Je stond op trottoir, en dat mag niet.

De anderen hadden daarvoor blijkbaar een toelating voor ingebruikname (van een stuk van de) openbare weg.
Jij niet.

Uw enige verdediging is de beslissingstermijn ...
Ik zie waar de redenering van Leuven vandaan komt dat die niet zou gelden, maar vind niet of ze al dan niet klopt .
Als ze klopt, hebt u IMO eigenlijk 0,0 andere juridische argumenten voor de politierechtbank.
En dat is geen goed uitgangspunt om daar in beroep te gaan.
Veel duurder als het mis loopt.

Terug naar “Wegcode & Verkeersovertredingen”