Recidivist of niet?

bjorn13579
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

Recidivist of niet?

#1 , 27 jan 2019 12:49

Hallo,

Een tweetal jaar geleden hebben ze mij tegengehouden bij een alcoholcontrole. Heb toen 0,38 geblazen en een voor stel tot onmiddelijke inning gekregen in de brievenbus. Ben dus niet voor de rechter moeten komen.
Nu heb ik twee weken terug positief geblazen. Rijbewijs kwijt en zal voor de rechter moeten komen.
Nu is mijn vraag, ben ik dan recidivist? Of wordt dit niet zo gezien, aangezien ik niet veroordeeld ben door een rechter?

MVG Bjorn

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Inazuma
Berichten: 9769
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#2 , 27 jan 2019 13:58

Nu is mijn vraag, ben ik dan recidivist?
Neen

Er is geen eerdere veroordeling door de rechter

bjorn13579
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

#3 , 27 jan 2019 15:57

Maar misschien wel melden aan de advocaat zodat deze niet bij de rechter voor de verrassing komt te staan?

Reclame

bjorn13579
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

#4 , 27 jan 2019 15:58

Want heb die 400 euro onmiddelijk betaald na het ontvangen van het pv. Of is dit een minnelijke schikking

Fortuin
Berichten: 1013

#5 , 29 jan 2019 17:05

Dat is een minnelijke schikking. Best inderdaad melden aan advocaat -- hij heeft beroepsgeheim, is er om u te verdedigen, en er is eigenlijk geen enkel reden om het hem niet te vertellen.

Terug naar “Wegcode & Verkeersovertredingen”