Tractorgebruik

Lorina
Topic Starter
Berichten: 19
Juridisch actief: Nee

Tractorgebruik

#1 , 26 jan 2019 21:30

Het is eigenlijk moeilijk uit te leggen. Maar mag ik een tractor gebruiken als dagelijks vervoermiddel. Zodus dat ik er mee op café ga , of naar een kameraad rij? Gewoon eigenlijk gebruik ipv een auto?
Staan er beperkingen op op gebied van gebruik? Bvb dat ik er niet in de weekends na een bepaald uur mee mag rijden.
Wat als ik geen zelfstandige activiteit heb ?

Groet en bedankt

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
lukasi
Berichten: 1141

#2 , 27 jan 2019 12:49

Heb je een rijbewijs type G?

Inazuma
Berichten: 9769
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#3 , 27 jan 2019 14:06

Maar mag ik een tractor gebruiken als dagelijks vervoermiddel.
Staan er beperkingen op op gebied van gebruik?
Hangt af van uw rijbewijs en de inschrijving van de tractor

Voor alle andere gebruik dan land- en bosbouw, moet u een rijbewijs B of C (eventueel +E) hebben in overeenstemming met de MTM van de tractor

Indien ingeschreven als land- en bosbouwvoertuig (rode plaat Afbeelding is enkel dat gebruik toegelaten ...


Je mag daar vaak ook niet mee parkeren, niet op alle wegen, ...

Reclame

de_koen
Berichten: 19
Juridisch actief: Nee

#4 , 11 feb 2019 01:56

toevoeging: Bestuurders geboren voor 1 oktober 1982 zijn vrijgesteld van de rijbewijsverplichting wanneer zij trage voertuigen besturen, hierbij inbegrepen landbouwtractoren (max 40 km/h), al worden die gebruikt voor andere doeleinden.

Terug naar “Wegcode & Verkeersovertredingen”