Rijbewijs volledig ingetrokken.

Kumi
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Rijbewijs volledig ingetrokken.

#1 , 26 jan 2019 19:01

Hallo beste mensen.

In 2011 ben ik mijn rijbewijs volledig kwijtgespeeld. De rechter legde mij op om de theoretische en praktische examens opnieuw af te leggen.

Nu is mijn vraag of dit de dag van vandaag nog steeds geld, en waar ik mij moet aanbieden om de nodige papieren te krijgen om beide examens opnieuw te aanvragen/doen.

Mvg

Cédric

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Issued
Berichten: 1227

#2 , 27 jan 2019 08:40

Ja dit is nog steeds geldig, zoiets verdwijnt niet zomaar.

Ik kan me vergissen, maar gewoon contact opnemen met een examencentrum, dus eigenlijk zoals je de eerste keer je rijbewijs hebt gehaald.

Inazuma
Berichten: 9769
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#3 , 27 jan 2019 14:12

Nu is mijn vraag of dit de dag van vandaag nog steeds geld, en waar ik mij moet aanbieden om de nodige papieren te krijgen om beide examens opnieuw te aanvragen/doen.
Uw herstel in het recht op sturen, is afhankelijk gemaakt van die 2 herstelexamens
Zolang u die examens niet aflegt, blijft u vervallen van dat recht ... en mag je dus niet rondrijden.

Normaal heeft u papieren gekregen van het Parket over de uitvoering van de straf (het verval) en voor het uitvoeren van de herstelexamens (o.a. waar u dat wil doen etc.)

Als u die niet (meer) heeft, gaat u naar de griffie van de politierechtbank die u veroordeelde, en vraagt u daar de nodige papieren.

Nadien kan u afspraken maken met het examencentrum.

Er is behoorlijk wat veranderd sinds 2011 aan praktisch examen en wegcode
Wat opfrissen van de theorie zal zeker nodig zijn, en een paar uur gaan rondrijden met de rijschool allerminst overbodig ...

Reclame

Terug naar “Wegcode & Verkeersovertredingen”