Politie neemt nummerplaat mee

Hailey
Topic Starter
Berichten: 8
Juridisch actief: Nee

Re: Politie neemt nummerplaat mee

#16 , 11 jan 2019 10:45

Ik ben mij ook zeer bewust dat had er op die paar dagen iets ernstig gebeurd dat ik serieuze problemen had kunnen hebben . En ik heb niet bewust onverzekerd rond gereden . Wat jullie ook willen beweren . Maar het gaat hier dus over het feit dat de auto al 3 maanden niet van mijn grond is geweest , en dat nu plots mijn nummerplaat is meegenomen . Ik ben al aan het denken geweest , mijn auto komende dagen , nog voor het verhoor , en paar keer vanachter te gaan zetten , puur voor aan te tonen dat deze degelijk wel vanachter gezet word ... maar dit lijkt mij ergens een beetje overdreven ... en opgezet spel , ligt me ook niet zo lekker , maar het zit me ook niet goed dat de nummerplaat mee is terwijl de auto enkel vanachter stond
Ik heb de opzeg via mijn verzekerings agent gedaan , ik weet niet hoe de procedure voor de rest werkt . Ik heb ondertussen ook terug contact opgenomen en volgende week is de wagen terug verzekerd ... beetje belachelijk aangezien deze niet rijd , maar om nog meer problemen te vermijden waarschijnlijk de beste oplossing

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
bosprocureur
Berichten: 6854

#17 , 11 jan 2019 11:00

De beste raad vind ik toch die van Etak, onder #6 .

En hou het een beetje rustig misschien ?

Wat is, is.
U kan een oplossing zoeken, of het een beetje erger maken; andere opties zijn er niet.

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#18 , 11 jan 2019 11:06

Mijn wagen is al een tijdje niet verzekerd , helemaal in het begin was ik hier niet van op de hoogte.
Hoe bedoel je, je was hier niet van op de hoogte? Als er iemand zou moeten weten of je uw verzekeringspremie al dan niet betaalt hebt, zal jij het wel zijn, niet?
Eergisteren heb ik de wagen dus naar vanachter verplaatst omdat ik een grote bestelling van de bakker in de vrizeer moest steken en ik niet aan mijn vriezer aan kan buiten via de garage poort .
Kan je eventueel eens op google streetview aangeven welke "route" de wagen gedaan heeft van op uw oprit tot achter de woning? Ook als je daarbij op een openbare plaats (daarom niet een openbare weg) gebruikt, moet uw wagen verzekerd zijn. Als je dus bijvoorbeeld langs een reeks garages passeert, heb je al prijs.

Je zegt ook dat die wagen defect is? Dus je hebt hem tot achter uw woning geduwd, en daarna terug tot op de oprit? :roll: Maar bon, zelfs als dit zo is, als je een wagen op een openbare plaats zou duwen, ben je nog steeds bestuurder van het voertuig en moet dit dus in orde zijn.
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Reclame

Hailey
Topic Starter
Berichten: 8
Juridisch actief: Nee

#19 , 11 jan 2019 12:56

De " route " die ik neem naar achter mijn huis is beetje achteruit op mijn oprit , schuin naast mijn oprit naar achter en dan sta ik achter mijn huis . Ik raak hier nergens de openbare weg of een openbare plaats . De auto is kapot aan de waterpomp en de multi v riem , hij rijdt , maar sturen hiermee op openbare weg is geen optie aangezien de multi v riem ook op de servopomp ligt . Ik kan hem dus inderdaad naar achter verplaatsen en terug naar voor aangezien dit bijna geen stuurwerk eist , op de weg zou ik bij de eerste zware bocht of rond punt of kruising dus onmiddellijk het probleem hebben dat de auto niet gaat meewerken . Nogmaals ik heb ZELF de verzekering laten aflopen dus ik heb geen betalingsuitnosiging aangekregen, ik dacht dat de verzekering vervalde op de 16de , bleek het de 6de te zijn , de auto staat stil van de 14de ( de moment dat ik er achter kwam dat het de 6de was dat mijn verzekering stopte )

bosprocureur
Berichten: 6854

#20 , 11 jan 2019 13:21

U hebt dus opgezegd via uw "verzekering agent" , heeft die u dan niet meegedeeld dat u de plaat stante pede moest terugzenden?

En, waarop wacht u op eens een advocaat te raadplegen ?

asperger
Berichten: 6497
Juridisch actief: Nee
Locatie: Lier

#21 , 11 jan 2019 13:29

Het is nu eenmaal een gekend feit dat er zwaantjes zijn die nummerplaten verzamelen.
"Politici verkiezen echter liever de bedenkelijke heldenstatus van betweter te belichamen tegenover die van de minus habens." (Victor Dauginet in "Het belaste land", pagina 72)

Inazuma
Berichten: 9769
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#22 , 11 jan 2019 13:37

Mensen , de auto is stuk , de multi V riem en waterpomp zijn stuk , dus nee deze is niet meer verzekerd omdat hij toch niet rijd
Je verhaal wordt almaar ongeloofwaardiger

Je auto blijft wel ingeschreven hoewel hij niet meer rijdt (kan rijden volgens jou)
Je auto is stuk, maar je blijft er wel mee heen en weer rijden (naar eigen verklaring op eigen grond)

Als de agent zonder wettelijke grond mijn nummer plaat mee heeft
Politie had inbeslagname al kunnen doen ten tijde van je PV.
Misbruik is dus vastgesteld.

Nu stelde men vast dat je voertuig nog steeds onverzekerd is, en soms op de oprit staat, soms weg is ...
Laatst gewijzigd door Inazuma op 11 jan 2019 13:52, 1 keer totaal gewijzigd.

Inazuma
Berichten: 9769
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#23 , 11 jan 2019 13:39

U hebt dus opgezegd via uw "verzekering agent" , heeft die u dan niet meegedeeld dat u de plaat stante pede moest terugzenden?
Dat is geen wettelijke verplichting

Inazuma
Berichten: 9769
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#24 , 11 jan 2019 13:41

Moete hun niet kunnen bewijzen dat ik ergens anders was ?
Euh ...
Er is al bewijs dat je er eerder onverzekerd mee rond reed ... met foto en al

bosprocureur
Berichten: 6854

#25 , 11 jan 2019 13:46

U hebt dus opgezegd via uw "verzekering agent" , heeft die u dan niet meegedeeld dat u de plaat stante pede moest terugzenden?
Dat is geen wettelijke verplichting

Dat terugsturen niet, akkoord.

Maar van het ogenblik dat zijn verzekering stopt, "zit" of "rijdt" hij zonder verzekering, en dat brengt problemen mee, zoals nu. Bij nummerplaat hoort m.i. ook een verzekering BA.

Inazuma
Berichten: 9769
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#26 , 11 jan 2019 13:55

Maar van het ogenblik dat zijn verzekering stopt, "zit" of "rijdt" hij zonder verzekering,
Of verandert men gewoon van verzekering ...

Je kan perfect de verzekering opzeggen, en elders een andere verzekering afsluiten vanaf einddatum vd vorige ...

bosprocureur
Berichten: 6854

#27 , 11 jan 2019 14:15

Inderdaad. Maar dat heeft TS dus niet gedaan. Met of zonder medeweten van zijn "agent".

Trouwens, kan die hem niet desnoods aan een andere verzekering helpen ?

Inazuma
Berichten: 9769
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#28 , 11 jan 2019 14:39

Zonder verzekering gaat hij zijn nummerplaat ook niet terugkrijgen.
Ganse voertuig kon in beslag genomen worden ...

bosprocureur
Berichten: 6854

#29 , 11 jan 2019 14:43

Inderdaad, een paar jaren geleden een vergelijkbaar voorval met JP van Rossem zaliger. Heeft zijn boetetotaal met een maar milliprocentjes verhoogd. :D :D

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#30 , 11 jan 2019 15:46

Trouwens, kan die hem niet desnoods aan een andere verzekering helpen ?
Hij wil geen verzekering meer, als ik het goed begrijp? Of die agent dan al dan niet zijn nummerplaat heeft, speelt dan toch verder geen rol? TS is toch niet meer van plan om met die wagen te rijden.

Dus de TS kan best naar dat verhoor gaan. Zeggen dat het niet meer de bedoeling is met die wagen te rijden en dat hij de nummerplaat zal laten schrappen. Ik vermoed dat de politie gewoon gaat zeggen: "OK, hier is uw nummerplaat. Wij wensen binnen de zoveel weken hier een bewijs van schrapping te zien. Indien niet, wensen we een bewijs van verzekering. Als je geen van beiden hebt, gaan we de wagen in beslag nemen."

Aangezien de TS ook vermeld dat hij "nogal kort van stof" was, zal het verhoor misschien ook dienen voor een aantal andere zaken, maar dit zijn waarschijnlijk off topic hier.
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Terug naar “Wegcode & Verkeersovertredingen”