PV en akkoord voor minnelijke schikking

TheJudge007
Topic Starter
Berichten: 366

PV en akkoord voor minnelijke schikking

#1 , 04 jan 2019 04:10

Als men bij het inlichtingenblad van een PV heeft ingevuld dat men eventueel akkoord is met een minnelijke schikking, maar men daarna bijvoorbeeld van oordeel is dat het PV te hoog is of men hoopte dat het geseponeerd ging worden, kan men dan nog van gedachte veranderen en toch besluiten om dit te laten voorkomen ?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Inazuma
Berichten: 9773
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#2 , 04 jan 2019 12:44

Als men bij het inlichtingenblad van een PV heeft ingevuld dat men eventueel akkoord is met een minnelijke schikking, maar men daarna bijvoorbeeld van oordeel is dat het PV te hoog is of men hoopte dat het geseponeerd ging worden, kan men dan nog van gedachte veranderen en toch besluiten om dit te laten voorkomen ?
U kan niet meteen zelf beslissen om een PV te laten voorkomen of niet.

Als u niet akkoord gaat met (het bedrag van) de minnelijke schikking van het Parket, dan betaalt u de MS gewoon niet.

U kan dan ofwel
- gedagvaard worden voor de rechtbank
- een bevel tot betaling ontvangen dat u MOET betalen, waarna u dan eventueel zélf hiertegen in beroep kan gaan voor de rechtbank

Een bevel tot betaling of een veroordeling zijn doorgaans wel duurder dan een MS.
Begin er dus enkel aan met stevige, aantoonbare tegenargumenten.

TheJudge007
Topic Starter
Berichten: 366

#3 , 05 jan 2019 03:15

U kan niet meteen zelf beslissen om een PV te laten voorkomen of niet.
Daar was ik van overtuigd, want het PV kon idd. nog geseponeerd worden.
Als u niet akkoord gaat met (het bedrag van) de minnelijke schikking van het Parket, dan betaalt u de MS gewoon niet.
In voorkomend geval had ik dat wel liever zelf gemeld achteraf, omdat er dan ook geen bijkomende moeite moet gedaan worden met herinneringen e.d. of langskomen van de wijkagent.

U kan dan ofwel
- gedagvaard worden voor de rechtbank
- een bevel tot betaling ontvangen dat u MOET betalen, waarna u dan eventueel zélf hiertegen in beroep kan gaan voor de rechtbank
Een bevel tot betaling of een veroordeling zijn doorgaans wel duurder dan een MS.
Begin er dus enkel aan met stevige, aantoonbare tegenargumenten.
Daar heb ik geen schrik van en men moet er trouwens iets voor over hebben om het juiste recht te laten geschieden.

Reclame

Inazuma
Berichten: 9773
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#4 , 05 jan 2019 13:01

In voorkomend geval had ik dat wel liever zelf gemeld achteraf, omdat er dan ook geen bijkomende moeite moet gedaan worden met herinneringen e.d. of langskomen van de wijkagent.
Dat gebeurt eender hoe toch ...

Eerst de onmiddellijke inning (als die er is), en daarna nog een herinnering daarvan.
Dan MS, en nadien nog herinnering
Feitelijk wordt er pas echt gekeken naar dossier als ook na herinnering MS er niet betaald is.

Daar heb ik geen schrik van en men moet er trouwens iets voor over hebben om het juiste recht te laten geschieden.
8_)

Ik zit zelf aan 80% onterechte PVs afgelopen 15 jaar ...

Succes :!:

TheJudge007
Topic Starter
Berichten: 366

#5 , 06 jan 2019 09:57

Ik leef met u mee.

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#6 , 06 jan 2019 10:04


Ik zit zelf aan 80% onterechte PVs afgelopen 15 jaar ...

Succes :!:
Hoe kom je aan zoveel pv's ??

Ik heb meer dan 30 jaar +/-90.000km per jaar gebold en altijd in stad, nu nog 40.000km.

ooit 3 PV's op één maand gehad maar soms 5 a 10 jaar nooit een pv, als je rijd volgens de wegcode kan je toch geen pv krijgen ?

Al de pv's die ik op mijn 55 jaar dat ik met de wagen rijd, heeft altijd voor snelheid geweest, nooit voor parkeren of wat anders .
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Inazuma
Berichten: 9773
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#7 , 07 jan 2019 17:17

Ik zit zelf aan 80% onterechte PVs afgelopen 15 jaar ...
Hoe kom je aan zoveel pv's ??
Door reglementair te parkeren
Door mijn gordel wel aan te hebben
Door voorbij een afgedekte C3 te rijden
als je rijd volgens de wegcode kan je toch geen pv krijgen ?
Absoluut wel dus
En ik kan moeilijk geloven dat ik alleen ben daarmee ...


1 terecht PV in 15 jaar ...

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#8 , 07 jan 2019 19:24

Ik weet ook uit ondervinding dat de streken veel kan verschillen, zo zal je veel sneller een PV hebben in Brugge dan in de stad Damme !
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Terug naar “Wegcode & Verkeersovertredingen”