Overtreding c1 3de graad

SimonDH
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

Overtreding c1 3de graad

#1 , 02 jan 2019 12:10

Vandaag PV in bus gekregen met overtreding van 3de graad zware overtreding. Bord c1 had ik niet opgemerkt, ik ben echter nog aan het rijden met voorlopig rijbewijs heb dus nog geen praktijk gedaan. Enig idee wat ik kan verwachten? Moet wel nog verhoord worden door politie.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JohnD
Berichten: 3580

#2 , 02 jan 2019 12:21

Hangt er van af wat de ordehandhavers in hun PV zetten. Maar voor zover ik vermoed zal dat nog meevallen vermits geen verzwarende omstandigheden. Maar tenzij ge fietser zijt, zult ge wel geen klopje op de schouder krijgen. :mrgreen: :mrgreen:
Buiten de politiek correcte krijtlijnen durven denken is per definitie reactionair. Kortom, kritisch nadenken is rechts geworden. Dat is niet echt een compliment voor links" : Mia Doornaert in De Standaard

Ghentian
Berichten: 859
Juridisch actief: Ja

#3 , 02 jan 2019 12:23

Geen verzwarende omstandigheden?

TS heeft één ander topic, waarin hij vraagt wat de sanctie is als hij met zijn voorlopig rijbewijs in het weekend rijdt.

Met wat pech is het PV opgesteld in het weekend - toen hij niet mocht rijden - en dan zou het parket wel eens rechtstreeks kunnen dagvaarden ipv te schikken.

Het kan nog alle kanten op, even afwachten wat het parket doet.
Een blote eigenaar heeft geen vruchtgebruik; een naakte eigenaar geen kleren.

Reclame

SimonDH
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

#4 , 02 jan 2019 12:27

Geen verzwarende omstandigheden?

TS heeft één ander topic, waarin hij vraagt wat de sanctie is als hij met zijn voorlopig rijbewijs in het weekend rijdt.

Met wat pech is het PV opgesteld in het weekend - toen hij niet mocht rijden - en dan zou het parket wel eens rechtstreeks kunnen dagvaarden ipv te schikken.

Het kan nog alle kanten op, even afwachten wat het parket doet.
Dit was niet in het weekend. Ander topic was echter gewoon ter info wat je kan verwachten als dit gebeurt. Ik doe het niet hoor

Inazuma
Berichten: 9773
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#5 , 02 jan 2019 13:50

Vandaag PV in bus gekregen met overtreding van 3de graad zware overtreding. Bord c1 had ik niet opgemerkt, ik ben echter nog aan het rijden met voorlopig rijbewijs heb dus nog geen praktijk gedaan. Enig idee wat ik kan verwachten? Moet wel nog verhoord worden door politie.
Normaal dezelfde afhandeling als iemand met een definitief rijbewijs: een onmiddellijke inning

Verhoor is niet standaard, en een teken dat er blijkbaar nog "andere" faktoren meespelen ...

Terug naar “Wegcode & Verkeersovertredingen”