3de graad + 1ste graad overtreding (C1 bord) - help?

bettec
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

3de graad + 1ste graad overtreding (C1 bord) - help?

#1 , 29 dec 2018 03:25

Dag iedereen,

Mijn eerste post hier..

Ik kreeg een Pro Justitia in de brievenbus, met 2 overtredingen:

1) Art. 68.3 C1 - KB 01.12.1975 Art 5
Ik reed voorbij een C1 verbodsplaat, om een stukje af te snijden om sneller langs de werken heen te rijden. Ik erken de fout, en er zijn geen verzachtende omstandigheden.

2) Art. 7.2 KB 01.12.1975

Er staat geen boete op deze brief, en dus ook geen overschrijvingsformulier. Dit gebeurde op 14/12 om 5.40 op weg naar mijn werk in de buurt van Reyers, Schaarbeek. Dit is mijn eerste verkeersovertreding (buiten misschien enkele parkeerboetes, en geflitst aan 55km/u enkele jaren geleden).

Aan wat kan ik mij verwachten? Wordt dit een minnelijke schikking, of denken jullie politierechtbank?

Wat kan ik verwachten voor deze leuke 'combo' van overtredingen? Worden de boetes van beide samengeteld, of wordt dit nog meer doordat er twee overtredingen zijn?

Ik hoop van harte dat het een minnelijke schikking wordt, zelfs al kan die volgens het internet oplopen tot €250 voor een derde graadsovertreding. Zelfs een zwaardere boete doordat het een combo is, lijkt me nog beter dan politierechtbank. Een minnelijke schikking wordt niet verhoogd met opcentiemen, ben ik hierin correct?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Inazuma
Berichten: 9769
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#2 , 29 dec 2018 16:05

Vraag staat hier ook al
https://juridischforum.be/viewtopic.php ... 84#p563384

en is daar beantwoord

Reclame

Terug naar “Wegcode & Verkeersovertredingen”