voorkomen in combinatie met verhuis naar het buitenland.

innithemanxp
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

voorkomen in combinatie met verhuis naar het buitenland.

#1 , 26 dec 2018 14:44

beste,
ik moet nu in februari voorkomen voor een snelheidsovertreding 122 in een zone 70. en ben nu 2 weken terug met de motor gepakt zonder rijbewijs en te snel en roekeloos. maar ik had hiervoor al plannen voor een verhuis naar Kroatië. maar hoe zit dat dan met mijn proces? eerdat dat voorkomt zijn we 12 a 14 maanden verder, en ben ik al in mijn woning in Kroatië en geïmmigreerd. maar ik wil het niet ontlopen, maar behoud ik dan mijn rijbewijs en betaal ik een boete? of hoe gaat het dan in zijn werk? grtjs

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Inazuma
Berichten: 9769
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#2 , 26 dec 2018 20:27

Goed bezig ...

Je kan je laten vertegenwoordigen door een advocaat, als je niet over en weer wil komen.

Voor die 122 in 70 gaat er normaal gesproken ook rijverval volgen, mogelijk met herstelexamens
Zeker als parket weet dat er nog wat aan komt.
Mogelijk proberen ze dat dan vooruit te schuiven ...

Je zal voor de tweede inbreuk nog een bijkomend rijverval krijgen, en mogelijk ook een celstraf.
Herstelonderzoeken -alle 4- zijn verplicht.

Als je een rijverval krijgt terwijl je permanent in het buitenland verblijft, geldt dat verval enkel in België ... dan moet je hier wegblijven met een motorvoertuig.

Gevangenisstraf ... geen idee of ze die hiervoor al in Kroatië kunnen laten uitvoeren of je uitlevering vragen hiervoor.


Met wat geluk -voor de maatschappij dan- moet je je rijbewijs inleveren voor dat je gaat emigreren.
Je kan nog geluk hebben met de trage werking van het gerecht, maar het gaat tegenwoordig al ietsjes sneller ...

Reclame

Terug naar “Wegcode & Verkeersovertredingen”