twijfels over correcte inbeslagname,...

joerivda
Topic Starter
Berichten: 1

twijfels over correcte inbeslagname,...

#1 , 13 mei 2008 15:57

Op 10/05/2008 reed ik samen met een vriend door (...). Op een bepaald moment houdt een interventie voertuig ons tegen omdat we volgens hem met 3 naast elkaar reden ( dit klopt al niet we waren maar met 2 ). Ik reed met een bromfiets van een vriend ik mocht die gebruiken om een ritje mee te doen. De bromfiets was gebouwd voor het § Koninklijk besluit van 10 oktober 1974 houdende algemeen reglement op de technische eisen waaraan de bromfietsen, de motorfietsen en hun aanhangwagens moeten voldoen. § en reed te vlug. Ik maakte mij hier absoluut geen zorgen over aangezien hij niet onderworpen is aan de technische eisen en wij ons steeds aan de snelheidsbeperkingen hielden.

De brommer moest op het commissariaat blijven totdat ik een verzekering kon voorleggen, ik kreeg een Procesverbaal van waarschuwing (Hieral heb ik geen enkel document gezien waarin de inbeslagname van mijn bromfiets wordt beschreven.).

De volgende dag ging ik met mijn verzekeringsdocument naar het bureau en daar kwamen ze mij te zeggen dat de bromfiets een 72cc cilinder had. Ik had daar absoluut geen weet van aangezien het mijn bromfiets niet was en dacht dat de snelheid die de bromfiets produceerde wel normaal kon zijn.

Er werd een verhoor van mij afgenomen. In dit verhoor word ik nergens ingelicht over het feit dat mijn bromfiets inbeslag wordt genomen. Ik heb alsook geen document gezien die die inbeslagname bevestigd.

Nu 2 kleine vraagjes

Hoe verloopt de procedure inbeslagname en wat zijn de plichten van een politie inspecteur rond die inbeslagname En is er hier ergens foutje gebeurd?

en dit zal miss moeilijk te zeggen zijn, maar de strafmaat miss??


Alvast bedankt voor de info!
mvg joerivda

Reclame

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding