Inbeslagname auto

Manu1979
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

Inbeslagname auto

#1 , 23 dec 2018 10:48

Ik heb eens een vraagje
Mijn man is ongeveer 3 maanden geleden tegen gehouden door de politie met de auto en zijn voorlopig rijbewijs was verlopen. Zijn auto hebben ze in beslag genomen en hebben tot nu toe nog niks gehoord of papieren gekregen voor rechtzaak nu is hij ondertussen terug voor zijn theorie gegaan en geslaagd en moet nog 8 uur praktijklessen volgen. Weet iemand of wij de auto nog kunnen terug krijgen of zijn we die zooiso kwijt?.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Issued
Berichten: 1227

#2 , 23 dec 2018 12:26

Ik vermoed dat de wagen geimobiliseerd is ipv in beslag genomen, kan dat. Dat is normaal een maatregel van het parket als er een vermoeden is dat betrokkene tijdens verval of zonder rijbewijs blijft rijden. Dat gebeurd meestal niet bij een eerste inbreuk. Indien u man een hardnekkige overtreder is of was kan het zijn dat uw wagen in beslag is genomen met het oog op een verbeurdverklaring.

Uw zaak zal nog moeten voorkomen als het effectief om een beslag gaat

Manu1979
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

#3 , 23 dec 2018 12:31

Het was de eerste keer dat hij is tegen gehouden nooit boetes gehad of tegen gehouden geweest...

Reclame

Inazuma
Berichten: 9769
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#4 , 26 dec 2018 19:55

Informeren bij het parket, en eventueel vrijgave vragen
Gaat iets kosten als die ergens bij een takeldienst of garage zomaar staat te staan ...


Inbeslagname of immobilisatie bij eerste vaststelling inbreuk scholingsvoorwaarden is nogal ongewoon ... zijn er dingen die u liever niet zegt / schrijft :?:

Terug naar “Wegcode & Verkeersovertredingen”