parkeren in betalend parkeren zone.

avalon
Topic Starter
Berichten: 6

parkeren in betalend parkeren zone.

#1 , 18 apr 2008 13:09

Ik heb mijn auto geparkeerd in een zone afgebakend door de borden E9a en E9, die volgens mij toch de zone afbakenen waar parkeren toegestaan is.
Ik stond net voor het bord E9 die aanduid dat de zone eindigt.
Het is wel zo dat de zone begint in in een straat met een rijbaan die niet in rijstroken is verdeeld, en deze rijbaan gaat over in een rijbaan die wel in rijstroken is verdeeld. (het is een beetje onduidelijk waar precies, omdat de enkele rijbaan parallel loopt met een brug).
Je zou eventueel kunnen argumenteren dat de rijbaan met rijstroken begint waar de ondergrond van de enkele rijbaan (tegeltjes), overgaat in het gewoon vlak asfalt van de rijstroken, maar dit klopt ook niet, omdat er een speciale plaats voor mindervaliden ook gelegen is op het vlakke asfalt.
Ik vind het voorgaande zinloze informatie, want volgens mij stond ik reglementair geparkeerd enkel en alleen omdat ik voor het bord E9 stond, en bijgevolg in de zone "parkeren toegelaten".
Dit heb ik ook zo vermeld in het antwoordformulier die mijn onmiddelijke inning vergezelde (van mn pv)

Heb ik gelijk, en moet ik m'n antwoordformulier ook posten? Jullie mening?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
sniper
Berichten: 780
Locatie: meetkerke

#2 , 18 apr 2008 14:05

je bent niet erg duidelijk met wat het probleem is

kijk eens hier ivm parkeren
70.2.2. Geldigheid van de verkeersborden E1, E3, E5, E7 en E9a tot E9g.

Het einde van de reglementering wordt evenwel niet aangeduid :
-- wanneer het samenvalt met het begin van een andere reglementering van het stilstaan of het parkeren
dit wil zeggen dat onafhankelijk van de borden de andere regels nog moeten in acht genomen worden
beter een slechte dag op zee,
dan een goede dag op het werk

Reclame

Terug naar “Wegcode & Verkeersovertredingen”