aanslepende procedure na verkeersongeval

dreamfallen
Topic Starter
Berichten: 2

aanslepende procedure na verkeersongeval

#1 , 14 apr 2008 20:52

Beste mensen,

In juni vorig jaar heb ik met mijn wagen een aanrijding gehad met een fietser. Er is ter plaatse een aangifteformulier ingevuld dat zowel door mij als door de tegenpartij als akkoord werd ondertekend. Vermits er een akkoord was en er enkel blikschade was, heb ik er geen politie bijgehaald.

Mijn verzekeringsmaatschappij heeft mij op basis van mijn aangifte in mijn recht gesteld en een expertise gedaan van de schade. De verzekering van de tegenpartij heeft een tegenexpertise laten doen en wijst alle verantwoordelijkheid af.

Het laatste schrijven van mijn verzekering ontving ik in oktober vorig jaar. Zij gingen de getuige die ik had opgegeven contacteren voor zijn versie van de feiten. Sindsdien was het doodstil.

Ik heb vorige maand een aangetekende klachtenbrief gestuurd naar mijn verzekeringsmaatschappij om hen in kennis te stellen dat ik het beu was dat zij mijn dossier niet correct opvolgen. Zij antwoordden daarop enkel dat de ooggetuige niet heeft gereageerd en dat ze nogmaals gaan aandringen. Uit een document dat bijgesloten was (aangifte van de tegenpartij aan hun verzekeraar) blijkt dat de verklaring van de tegenpartij tegenstrijdig is met de mijne en ik daardoor in overtreding van de wegcode wordt gesteld.

Wat stel ik hier vast:

- Mijn verzekeringsmaatschappij stelt mij in mijn recht op basis van de aangifte die door beide partijen werd ondertekend en goedgekeurd

- Mijn verzekeringsmaatschappij houdt mij niet consequent op de hoogte van de vorderingen (hoe klein ook) van mijn dossier en laat het na om een correcte opvolging te doen. Indien ik geen brief had gestuurd dan hadden zij niets meer ondernomen.

- De tegenpartij heeft eenzijdig een tegenstrijdige verklaring afgelegd bij hun verzekeraar.

Ik vrees dat het "aandringen" bij die getuige niet veel effect gaat hebben.

Ik heb eventueel nog een getuige (toevallige inzittende collega) die bereid is een verklaring te formaliseren.

Ik weet echter niet hoe ik nu moet reageren op mijn verzekeringsmaatschappij. Ik vind dat zij hun werk niet doen. Ik heb bij hen rechtsbijstand, maar dat heeft me nog niet veel opgeleverd.

Wat hebben jullie als advies?

PS: excuses indien ik dit in een verkeerd subforum heb geplaatst.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
scorpioen
Berichten: 9383
Juridisch actief: Nee

#2 , 14 apr 2008 21:43

In het kader van een rechtsbijstandsverzekering hebt u recht op een advocaat op kosten van de verzekering.

Raadpleeg een advocaat die het dossier bij de verzekering kan opvragen en verder kan handelen.

scorpioen

dreamfallen
Topic Starter
Berichten: 2

#3 , 14 apr 2008 23:18

Ik wist niet dat die rechtsbijstand op die manier gebruikt kon worden. Bedankt voor je advies, ik leg mijn verhaal voor aan een advocaat.

Reclame

Terug naar “Wegcode & Verkeersovertredingen”