Voorrang overstekende fietser

Inazuma
Berichten: 9769
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

Re: Voorrang overstekende fietser

#16 , 19 jan 2019 12:18

We zijn dezelfde stommiteiten met de auto, nu aan het herhalen met de fiets

#KoningFiets is er een typisch voorbeeld van
Geef een weggebruiker een (moreel) superioriteitsgevoel, en het loopt gegarandeerd fout !

Aantal zware ongevallen daalt, behalve met fietsers
Nederland, dat men ooit als "gidsland" terzake zag, zit met 200+ fietsdoden
Da's 1/3 van de verkeersdoden daar ...

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
asperger
Berichten: 6497
Juridisch actief: Nee
Locatie: Lier

#17 , 19 jan 2019 12:42

"Hij moet dubbel voorzichtig zijn ten aanzien van fietsende kinderen en bejaarden."

Hoe herken je een bejaarde die op een fiets rijdt? Waar vind ik in de wegcode de definitie van bejaarde?
Wat is het verschil tussen enkelvoudig voorzichtig zijn en dubbel voorzichtig zijn?
Kan men ook half voorzichtig zijn?
Kan een Rechter stellen: "Meneer u was maar voor 7/4 voorzichtig ipv van dubbel en ik veroordeel u wegens het ontbrekende 1/4"?

Met welk instrument wordt de hoeveelheid voorzichtigheid gemeten?

"Hij moet een zijdelingse afstand van ten minste één meter laten tussen zijn voertuig en de fietser of bestuurder van een tweewielige bromfiets."

Geldt dat ook wederzijds voor de fietser? Als ik door onze stad rijdt waar men maximum 30 km per uur mag rijden wordt ik dikwijls rechts voorgestoken door fietsers, maar die respecteren die afstand van 1 meter niet, ze raken met de regelmaat van de klok mijn rechterspiegel.

Het is al geruime tijd dat ik met angst en zweet door straten met veel fietsers rijdt. Echt letterlijk bang.
"Politici verkiezen echter liever de bedenkelijke heldenstatus van betweter te belichamen tegenover die van de minus habens." (Victor Dauginet in "Het belaste land", pagina 72)

Inazuma
Berichten: 9769
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#18 , 20 jan 2019 12:35

Dit soort absurditeit is dus niet verdwenen in het ontwerp nieuwe wegcode ...

Vandaar dat het al bij voorbaat een mislukking is

Reclame

Terug naar “Wegcode & Verkeersovertredingen”