Takeldienst FAST

Olivia2010
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

Takeldienst FAST

#1 , 13 dec 2018 21:44

Geachte,
Op 11/07/2018 vertrekken wij op reis.
Na ongeveer 10 km op de autosnelweg lekke band om 5:30 u. Ik parkeer de wagen op de pechstrook en wij staan veilig achter de vangrail. Ik bel mijn bijstand. NA enige tijd wachten is de bijstand er. Als de vervanging van de band bijna gedaan is, stopt er achter de wagen van mijn bijstand een signalisatie voertuig van FAST. Blijkbaar is de takeldienst van Fast verwittigt door de wegpolitie die niet zijn gestopt. De persoon van FAST komt naar mijn wagen en noteert enkel mijn nummerplaat. Vandaag ontvang ik een factuur van de takeldienst van FAST van 217 Euro voor een loze rit. Ik heb ook geen pv ontvangen.
Is dat rechtsgeldig? Moet ik deze factuur betalen?
Bedankt voor uw antwoord

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
roharro
Berichten: 13439
Juridisch actief: Ja
Locatie: Plopsaland

#2 , 13 dec 2018 21:52

Betaalt uw bijstandsverzekering dat niet terug?
Die FAST diensten beschikken over een wettelijk MONOPOLIE voor interventies op snelwegen.
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

LeenW
Berichten: 12828

#3 , 13 dec 2018 22:30

Politie mag altijd FAST takeling inschakelen als zij dat nodig achten. Daar valt dus niet veel tegen te beginnen.

Reclame

roharro
Berichten: 13439
Juridisch actief: Ja
Locatie: Plopsaland

#4 , 13 dec 2018 22:44

In die gevallen betaalt mijn bijstandsverzekering de kosten terug.
Mogelijk ook die van TS. Lezen maar die polis....
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

Olivia2010
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

#5 , 14 dec 2018 09:15

Bedankt voor jullie reacties

Terug naar “Wegcode & Verkeersovertredingen”