Foutief gestart aan rood

MrZarq
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

Foutief gestart aan rood

#1 , 09 dec 2018 20:32

Daarnet door verstrooidheid een zware verkeersovertreding gedaan. Ik stond te wachten aan het rood licht en zie vanuit mijn linker-ooghoek het licht op groen springen en de auto naast me starten. Ik start en besef relatief rap dat ik mis ben, het was het licht om naar links te gaan, en ik moet rechtdoor. Ondertussen stond ik wel al ferm op het kruispunt, dus ik beslis om het kruispunt zo snel mogelijk vrij te maken en dus verder te rijden. Het was een fout door verstrooidheid, maar dat neemt niet weg dat het een zware fout was. Waar kan ik me aan verwachten? Ik ben relatief zeker dat er daar rodelichtcameras staan. Ik heb wel niks zien flitsen. Waar mag ik me aan verwachten? Boete, dagvaarding voor de rechtbank? Of is er een kans dat de camera het niet geregistreerd heeft?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Drone
Berichten: 3031
Locatie: st-niklaas

#2 , 09 dec 2018 20:53

kans is klein dat ze geflitst hebben, normaal flitsen ze pas vanaf 30km/u

dat u vanuit stilstand vertrekt speelt dan nog in uw "voordeel"


u kan er wel aanhangen als een agent u dit heeft zien doen, maar die kans is ook klein

Reclame

Terug naar “Wegcode & Verkeersovertredingen”