Verkeer

Dieter V
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Verkeer

#1 , 07 dec 2018 12:46

Wat is het verschil tussen bebouwde kom F1a met bord 30 c43 boven of onder geplaatst
en een bord zone 30 ?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#2 , 07 dec 2018 15:19

De geldigheid van het zonebord 30 eindigt enkel als er een "einde zone" bord verschijnt (a2). Een gewoon bord maximumsnelheid 30 (A1) eindigt in principe ook bij het eerstvolgende kruispunt, als dit bord niet herhaald wordt na het kruispunt.
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Milo72
Berichten: 1016

#3 , 07 dec 2018 15:31

Niet helemaal correct
Wegcode 68.3
Het verkeersbord C43 met de vermelding 30 km per uur, geplaatst boven het verkeersbord F1, F1a of F1b is van toepassing op alle openbare wegen binnen de bebouwde kom.

M.a.w. : zonebord geldt tot einde zone, C43 + F1a geldt tot einde bebouwde kom
Ik ben geen jurist - mijn posts zijn dus enkel gebaseerd op mijn eigen mening en gezond verstand

Reclame

Inazuma
Berichten: 9769
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#4 , 07 dec 2018 15:39

Wat is het verschil tussen bebouwde kom F1a met bord 30 c43 boven of onder geplaatst
en een bord zone 30 ?
Weinig, en tegelijk ook heel veel ...

In de bebouwde kom + C43 (30) er boven, geldt max 30 km/u én zijn ook alle gewone bepalingen omtrent de BBK van kracht.
Maar anderzijds gelden daar niet de bepalingen die met de zone 30 samenhangen - bvb dat verkeersdrempels niet meer aangegeven moeten worden.

De combinatie F1 + C43(30) is onbekend bij weggebruikers, wordt amper nog gebruikt, hier en daar wel om meer zonale reglementeringen te kunnen invoeren.
Is verwarrend, geldt enkel voor C43(30) en niet voor (70) bvb
Archaïsch en zou gaan verdwijnen ...


In een zone 30 gelden dan weer niet de bepalingen die gelinkt zijn aan de BBK ...
Laatst gewijzigd door Inazuma op 07 dec 2018 15:46, 2 keer totaal gewijzigd.

Inazuma
Berichten: 9769
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#5 , 07 dec 2018 15:43

Wat is het verschil tussen bebouwde kom F1a met bord 30 c43 boven of onder geplaatst
Er zit nog een verschil in je vraag :

Er boven: 30 in ganse BBK
Er onder: 30 tot volgende kruispunt

Terug naar “Wegcode & Verkeersovertredingen”