aanhangwagen +750 kg zonder papieren

Wimvan1
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

aanhangwagen +750 kg zonder papieren

#1 , 05 dec 2018 15:45

Hallo, ik heb 8 jaar geleden een geremde aanhangwagen zonder papieren gekocht van een partikulier. Die vertelde mij toen dat hij er altijd zonder Q plaat mee heeft gereden. Ik heb dat ook gedaan.
Nu wil ik die verkopen, wegens niet meer nodig. Hoe kan ik mij in regel stellen?
Ik zie ook geen chassisplaatje

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Milo72
Berichten: 1016

#2 , 05 dec 2018 16:36

Als die aanhangwagen niet gekeurd is, geen papieren heeft, en geen Q-plaat heeft, dan is dat een -750kg aanhangwagen en kan u die enkel alsdusdanig gebruiken.
Zonder papieren inschrijven als +750kg is quasi onmogelijk.

Zie ook dit topic: viewtopic.php?f=51&t=93099
Ik ben geen jurist - mijn posts zijn dus enkel gebaseerd op mijn eigen mening en gezond verstand

Inazuma
Berichten: 9769
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#3 , 06 dec 2018 13:20

Als die aanhangwagen niet gekeurd is, geen papieren heeft, en geen Q-plaat heeft, dan is dat een -750kg aanhangwagen
Een ahw die ooit papieren had als +750 kg MTM, wordt geen lichte ahw door de papieren weg te gooien, en het voertuig niet meer in te schrijven noch te laten keuren

Reclame

Inazuma
Berichten: 9769
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#4 , 06 dec 2018 13:26

Hallo, ik heb 8 jaar geleden een geremde aanhangwagen zonder papieren gekocht van een partikulier. Die vertelde mij toen dat hij er altijd zonder Q plaat mee heeft gereden. Ik heb dat ook gedaan.
Nu wil ik die verkopen, wegens niet meer nodig. Hoe kan ik mij in regel stellen?
Als het een zelfbouw-aanhanger van voor 2012 is, kan u die gebruiken tot 750kg MTM en ook verkopen als zodanig.
Ik zie ook geen chassisplaatje
Is er geen (wegens verwijderd ?) of was er nooit geen :?:

Een goedgekeurd voertuigtype ombouwen naar wat anders, mag niet.

Als het om een oude zelfbouw gaat, kan het dan weer geen +750 kg MTM (geweest) zijn ...

Terug naar “Wegcode & Verkeersovertredingen”