Adres van overtreding is verkeerd

Barteny
Topic Starter
Berichten: 44

Adres van overtreding is verkeerd

#1 , 03 dec 2018 12:21

Ik ontving een boete voor een snelheidsovertreding 60 km/u ipv. toegelaten snelheid 50 km/u.
Het PV vermeld als plaats "België 1830 Machelen WOLUWELAAN", geen huisnummer, laat staan de richting.
Omdat volgens mij de snelheid op de Woluwelaan te Machelen overal 70 km/u is (toch waar ik zou zijn gereden), had ik de boete betwist.

De politie belde me nu dat het niet in 1830 Machelen is maar in 1831 Diegem en dat ik hierover een verklaring moet komen afleggen.

Kan het adres van een overtreding zomaar plots worden veranderd ?
Diegem is wel een deelgemeenten van Machelen, maar het postnummer was dan toch verkeerd.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#2 , 03 dec 2018 12:25

Als dit met een gratis foto is, zal je u toch moeilijk eruit kunnen praten !

Die WOLUWELAAN loopt ook in 1831 !!
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Oude Belg
Berichten: 3192

#3 , 03 dec 2018 12:46

Een fout in een pv wordt gecorrigeerd door een navolgend proces-verbaal. Geen probleem dus.
Waarom geen aangetekende zending als dat nodig is? "Ik heb geappt, gebeld, gezegd, gemaild, facegeboekt, met krijt op het voetpad geschreven.... " Neem pen en papier en schrijf!

Reclame

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#4 , 03 dec 2018 12:51

De fout is enkel het postnummer !
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Barteny
Topic Starter
Berichten: 44

#5 , 03 dec 2018 19:12

Die WOLUWELAAN loopt ook in 1831 !!
Als ze me beschuldigen van te snel te rijden in 1830 Machelen, is dat toch niet hetzelfde als in 1831 Diegem ?

Als iemand wordt tegengehouden bij een diefstal in Delhaize, en bij zijn proces wordt hij beschuldigd van een diefstal in Carrefour, denk ik dat zijn advokaat hem toch wel vrij gemakkelijk zal vrij krijgen.

Maar ik veronderstel dat procedurefouten enkel ten voordele van kriminelen mogen gebruikt worden... ;-)

Oude Belg
Berichten: 3192

#6 , 03 dec 2018 22:12


Maar ik veronderstel dat procedurefouten enkel ten voordele van kriminelen mogen gebruikt worden... ;-)
Het is geen procedurefout, omdat er geen procedure is. Er is een miniem, onbetekenend foutje in een pv. U geeft de overtreding ook zelf toe. Het gaat om een snelheidsboete, niet om een moord. Criminelen hebben hier dan ook niets mee te maken.
Waarom geen aangetekende zending als dat nodig is? "Ik heb geappt, gebeld, gezegd, gemaild, facegeboekt, met krijt op het voetpad geschreven.... " Neem pen en papier en schrijf!

Inazuma
Berichten: 9768
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#7 , 04 dec 2018 01:25

U hebt de politie zelf op een fout in het PV gewezen
Nu wordt die fout rechtgezet in een aanvullend PV (voor elke geflitste op het "foute" postnummer) , en heeft u eigenlijk uw eigen ruiten ingeslagen ...

Barteny
Topic Starter
Berichten: 44

#8 , 04 dec 2018 12:12

Er is een miniem, onbetekenend foutje in een pv
De Woluwelaan in Machelen heeft een snelheidslimiet van 70km/u, tenminste op de plaats waar ik kon gereden hebben.
Als ik een boete krijg, dan ben ik toch graag op de hoogte van wat ik verkeerd gedaan heb, jij blijkbaar niet ?
Na de boete ben ik daarom speciaal nog eens langsgereden om te checken of er toch ergens een 50km/u beperking was.
Vandaar dat ik bezwaar had aangetekend, waarop men me nu liet weten dat het adres verkeerd was.

Ik vind dit dus helemaal geen onbetekenend foutje. Hadden ze direct het juiste adres vermeld, had dit me heel wat tijd en moeite bespaard.

Barteny
Topic Starter
Berichten: 44

#9 , 04 dec 2018 13:10

U hebt de politie zelf op een fout in het PV gewezen.
Nu wordt die fout rechtgezet in een aanvullend PV (voor elke geflitste op het "foute" postnummer) , en heeft u eigenlijk uw eigen ruiten ingeslagen ...
Ik heb ze niet op een fout gewezen, omdat ik dat toen nog niet wist. Ik heb bezwaar aangetekend omdat ik niet begreep waar dit kon hebben plaatsgehad en dat de rechten van mijn verdediging waren geschonden omdat er geen huisnummer en richting bijstond.

Ik heb geen aanvullend PV gekregen, enkel een telefoon dat ik aan het De Cockplein ben geflitst en dat ik een verklaring moet komen afleggen.

Ik had verwacht dat ze toch minstens een nieuw PV zouden moeten uitschrijven, maar dat zijn ze blijkbaar niet van plan.

LeenW
Berichten: 12813

#10 , 04 dec 2018 13:18

U hebt de politie zelf op een fout in het PV gewezen.
Nu wordt die fout rechtgezet in een aanvullend PV (voor elke geflitste op het "foute" postnummer) , en heeft u eigenlijk uw eigen ruiten ingeslagen ...
Ik heb ze niet op een fout gewezen, omdat ik dat toen nog niet wist. Ik heb bezwaar aangetekend omdat ik niet begreep waar dit kon hebben plaatsgehad en dat de rechten van mijn verdediging waren geschonden omdat er geen huisnummer en richting bijstond.

Ik heb geen aanvullend PV gekregen, enkel een telefoon dat ik aan het De Cockplein ben geflitst en dat ik een verklaring moet komen afleggen.

Ik had verwacht dat ze toch minstens een nieuw PV zouden moeten uitschrijven, maar dat zijn ze blijkbaar niet van plan.
Dat is een verdediging die u bij de rechtbank moet voeren, nu hebt u alles al aan de tegenpartij cadeau gegeven en ze de kans gegeven hun fouten recht te zetten. Meer dan betalen zal er nu niet meer inzitten.

Inazuma
Berichten: 9768
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#11 , 04 dec 2018 20:31

Ik heb ze niet op een fout gewezen, omdat ik dat toen nog niet wist. Ik heb bezwaar aangetekend omdat ik niet begreep waar dit kon hebben plaatsgehad en dat de rechten van mijn verdediging waren geschonden omdat er geen huisnummer en richting bijstond.
En daardoor hebben ze de fout gezien, en meer dan waarschijnlijk al gecorrigeerd met een navolgend PV.
Ik heb geen aanvullend PV gekregen,
Neen, dat krijg je ook niet.
Zal je pas kunnen zien als het dossier op het Parket zou belanden.

Nu de flater rechtgezet is, is betalen de veiligere optie ...

Probleem is die foto hé ... die gaat duidelijk laten zien waar de flitser stond.

LennieK
Berichten: 1858
Juridisch actief: Nee

#12 , 10 dec 2018 11:07

dat is eigenlijk niet echt fout, sommige postcodes zijn overkoepelend tegenover deelgemeentes. Bijvoorbeeld in Kortrijk heb je de deelgemeente Heule, met postcode 8501. Echter, zowel 8500 als 8501 Heule is correct!

Tybo
Berichten: 145

#13 , 11 dec 2018 17:41

dat is eigenlijk niet echt fout, sommige postcodes zijn overkoepelend tegenover deelgemeentes. Bijvoorbeeld in Kortrijk heb je de deelgemeente Heule, met postcode 8501. Echter, zowel 8500 als 8501 Heule is correct!


Euh, ff corrigeren :)
Heule kent maar 1 postnummer, zijnde 8501, terwijl Kortrijk wel verschillende postnummers kent, zijnde 8500 (hoofdgemeente). 8501. 8510. 8511 ... (deelgemeentes)
Dat terzijde

Inazuma
Berichten: 9768
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#14 , 11 dec 2018 19:26

dat is eigenlijk niet echt fout, sommige postcodes zijn overkoepelend tegenover deelgemeentes.
Als het adres uniek is maakt de postcode van gemeente of deelgemeente idd niet uit

Maar geregeld bestaat dezelfde straatnaam & nummer apart in 2 deelgemeenten ...

Terug naar “Wegcode & Verkeersovertredingen”