Bedankt voor jullie reacties! Ik ben zelf politie inspecteur (weliswaar niet op de baan) en als zelfs ik hieromtrent niet onmiddellijk een antwoord had, hoe moet dit voor de gewone burger zijn?
Die betaalt maar ...
Veel PVs van uw collega's zijn ook onterecht (ik zit intussen aan 4 op 5 ... allemaal succesvol betwist)
Uit de commentaren kan ik hetvolgende besluiten:
- gezien de wegmarkering geen waarde heeft => de retributie betalen om aanmaningen en dagvaardigingen te vermijden.
Gezien het een retributie is, komt dat voor de vrederechter.
Je kan daar de misleiding en onterecht plaatsen van een wegmarkering aanbrengen .
Of het werkt ?
Ik heb niet veel op met de doorsnee verkeerskennis van vrederechters ... maar sommigen zijn lichtelijk allergisch voor parkeerretributies en parkeerbedrijven
- overwegen om een pv op te stellen tegen stad Gent wegens Art 1 van het MB
Steden zijn recent rechtspersonen geworden, en kunnen dus rechtstreeks ter verantwoording geroepen worden.
Voordien moest je een schepen of burgemeester aanpakken ...
PVs tegen steden of gemeenten wegens MB 11/10/76 zijn zeldzaam, en naar ik off the record vernomen heb, niet meteen bevorderlijk voor de carrière binnen een PZ (zwaar gesubsidieerd door de overtreder ...)
Het gaat me eigenlijk ook niet om die 30€ (die mogen ze steken waar de zon niet schijnt of ze kunnen er hun illegaal stadion in Gent mee betalen) maar hoe absurd is dit allemaal wanneer elke parkeerplaats aan een ander reglement vast hangt
Er zijn 500+ borden, onderborden, bepalingen, voorwaarden, ... die het parkeren regelen
Hier in Lier schrijven ze zelfs retributies uit waar er wél een parkeerbord voor elektrische voertuigen staat binnen een zone betalend parkeren ...
Die parkeerwachters, zijn niet van de snuggersten, slecht opgeleid, en onder schrijf-druk (zie Pano reportage)