Gekeerd op pechstrook autosnelweg

Timco
Berichten: 11
Juridisch actief: Nee

Re: Gekeerd op pechstrook autosnelweg

#16 , 21 nov 2018 13:37

Geleerde lessen = volgende keer niemand helpen gewoon auto rijden met oogkleppen...

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Drone
Berichten: 3030
Locatie: st-niklaas

#17 , 21 nov 2018 14:47

Geleerde lessen = volgende keer niemand helpen gewoon auto rijden met oogkleppen...

het gaat er hier niet over dat men elkaar niet mag proberen helpen, het gaat hierover dat de vriend van de topic starter zich met de wagen gekeerd heeft op de autosnelweg.

wat met goede reden verboden is

tegenwoordig heeft iedereen een gsm, hebt ge pech, niet aangesloten bij pechverhelpingsdienst en niemand bereikbaar die u kan komen helpen, bel dan 101 en geef de locatie door waar ge staat, politie zal er dan wel voor zorgen dat ge van de autostrade geraakt :)

Timco
Berichten: 11
Juridisch actief: Nee

#18 , 21 nov 2018 14:50

Geleerde lessen = volgende keer niemand helpen gewoon auto rijden met oogkleppen...

het gaat er hier niet over dat men elkaar niet mag proberen helpen, het gaat hierover dat de vriend van de topic starter zich met de wagen gekeerd heeft op de autosnelweg.

wat met goede reden verboden is

tegenwoordig heeft iedereen een gsm, hebt ge pech, niet aangesloten bij pechverhelpingsdienst en niemand bereikbaar die u kan komen helpen, bel dan 101 en geef de locatie door waar ge staat, politie zal er dan wel voor zorgen dat ge van de autostrade geraakt :)
Klopt maar het zou jammer zijn dat de TS zijn goede intenties zouden worden afgestraft. Empathie in een meritocratische maatschappij zijn blijkbaar niet verenigbaar.

Reclame

Milo72
Berichten: 1016

#19 , 21 nov 2018 15:10

Zijn goede intenties worden niet afgestraft, wel zijn flagrante en zware overtreding op de wegcode.

Empathie voor iemand die op zo'n domme wijze zichzelf en anderen in gevaar brengt ? no thx ... ook al waren zijn bedoelingen goed.
Ik ben geen jurist - mijn posts zijn dus enkel gebaseerd op mijn eigen mening en gezond verstand

Inazuma
Berichten: 9769
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#20 , 22 nov 2018 17:07

het zou jammer zijn dat de TS zijn goede intenties zouden worden afgestraft.
Die hadden ook afgestraft kunnen worden met 44 ton tegen 90 km/u ...

Zelfs botswagens met een reeks knipperlichten op, worden op de pechstrook aangereden.
Blijf daar weg
Kom je er door pech toch terecht, maak dan dat je in de berm zit met je passagiers & bel de pechdienst

Oude Belg
Berichten: 3192

#21 , 22 nov 2018 20:40

Zijn intenties worden niet gestraft (intenties kan je trouwens niet straffen), wel zijn onverantwoord rijgedrag.
Waarom geen aangetekende zending als dat nodig is? "Ik heb geappt, gebeld, gezegd, gemaild, facegeboekt, met krijt op het voetpad geschreven.... " Neem pen en papier en schrijf!

Terug naar “Wegcode & Verkeersovertredingen”