Aanrijding op parking (onverzekerd)

Lowieker
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

Aanrijding op parking (onverzekerd)

#1 , 15 nov 2018 23:35

Goeieavond.
Mijn auto stond geparkeerd op mijn werk(prive parking), waarbij mijn collega bij het achteruit rijden men auto heeft geraakt.
Met dat mijn auto niet verzekerd en geparkeerd stond ( dus niet gebruikt op de openbare weg) op het moment van het ongeluk, kan zijn verzekering het me moeilijk maken om het geld te krijgen?
En kan er een aanrijding attest ingevuld Worden als mijn wagen niet verzekerd is?
Mvg.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
LeenW
Berichten: 12828

#2 , 15 nov 2018 23:40

In hoeverre is die parking privé? Volledig afgesloten?

Hebt u van uw werkgever toelating daar een onverzekerd voertuig achter te laten?

Lowieker
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

#3 , 15 nov 2018 23:43

Neen niet volledig afgesloten ( hangt wel een bord Waarop staat uitgedrukt dat het prive terrein is, en mijn auto stond er nog maar net, sinds de verzekering dit weekend stop gezet is. Terwijl ik op zoek ben naar een nieuwe verzekeraar.

Reclame

Didymus
Berichten: 2061

#4 , 16 nov 2018 09:06

U zal zelf het ongeval met de verzekering van uw collega moeten afhandelen en het zal u inderdaad waarschijnlijk niet makkelijk worden gemaakt.

Ik zou sowieso een aanrijdingsformulier invullen om enige discussie over de situatie in de kiem te smoren.
"sowieso" schrijf je zo.

LeenW
Berichten: 12828

#5 , 16 nov 2018 09:36

Neen niet volledig afgesloten ( hangt wel een bord Waarop staat uitgedrukt dat het prive terrein is, en mijn auto stond er nog maar net, sinds de verzekering dit weekend stop gezet is. Terwijl ik op zoek ben naar een nieuwe verzekeraar.
Privéterrein kan ook openbare weg zijn, daar is cassatierechtspraak over. Ik vrees dat u wel met een probleem gaat zitten.

mava105
Berichten: 22258
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#6 , 16 nov 2018 09:39

Niet slim om eerst uw bestaande verzekering op te zeggen, en dan pas te gaan zoeken naar een nieuwe verzekering.
Informeer eens bij uw verzekering, want gewoonlijk blijft die nog wel enige weken doorlopen na de opzeg.

scorpioen
Berichten: 9383
Juridisch actief: Nee

#7 , 16 nov 2018 10:13

De niet-verzekering heeft geen enkele invloed op de aansprakelijkheid. Uw enige probleem is dat u zelf met de verzekeringsmaatschappij van de tegenpartij moet onderhandelen om betaling te bekomen. Als u verzekerd was en de aansprakelijkheid duidelijk is zou uw verzekeringsmaatschappij u uitbetalen in het kader van de RDR regeling.
Zorg dat het aanrijdingsformulier behoorlijk ingevuld en door beide partijen ondertekend is, anders hebt u straks geen bewijs dat tegenpartij in fout is.

Thomas Morus
Berichten: 5929
Juridisch actief: Nee
Locatie: Utopia

#8 , 16 nov 2018 13:56

Het is niet omdat A niet verzekerd is dat de verzekering van B, die in fout is, de schade niet zou moeten betalen.
Eender waar die wagen staat. Het loutere feit van niet-verzekerd zijn is geen oorzaak van de materiële schade.
WIJSHEID IS EEN VERHEFFENDE VORM VAN INTELLIGENTIE

Terug naar “Wegcode & Verkeersovertredingen”