Hoeveel kost het om zelf eerherstel aan te vragen zonder tussenpersoon (advocatenbureau)

jvbo2018
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

Hoeveel kost het om zelf eerherstel aan te vragen zonder tussenpersoon (advocatenbureau)

#1 , 15 nov 2018 09:05

Beste,

Graag had ik willen weten hoeveel ik ongeveer zal moeten betalen aan gerechtskosten (zonder
advocaat) als ik zelf een brief naar de procureur des Konings wil sturen om eerherstel aan te vragen.

Ik wist niet dat je eerherstel kon aanvragen, en stond daar ook nooit bij stil. Tot ik plots door het advocatenbureau
dat mij in 2012 verdedigde gecontacteerd werd met de vraag of ze voor mij eerherstel konden aanvragen. Forfaitair
stellen ze 302,50 euro voor.

Is dit interessant ? Of is het goedkoper en eenvoudig om dat zelf te doen ? Iemand hier enige ervaring mee ?

In 2012 reed ik zonder goed op te letten verkeerdelijk door een rood licht, en ik moest daarvoor voorkomen
op de politierechtbank in Brugge. Ik woon zelf in Wallonie in de provincie Luik (Wasseiges). Ik moet mijn brief
dus blijkbaar in het frans aan de procureur des Konings van mijn gerechtelijk arrondissement voorleggen. Mijn frans
is ok. Dat is dus geen probleem. Wel stel ik me de vraag hoeveel dit mij zelf zal kosten aan gerechtskosten ? Ik heb wat
gezocht op Google maar kom telkens op advocatenbureaus terecht.

Vriendelijke Groeten,
Jan vB.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Thomas Morus
Berichten: 5925
Juridisch actief: Nee
Locatie: Utopia

#2 , 15 nov 2018 10:49

Daar hebt u geen advocaat voor nodig.
Vraag het aan uw wijkagent, die zal u perfect kunnen zeggen hoe het moet en/of zelf (deels) het nodige doen.
WIJSHEID IS EEN VERHEFFENDE VORM VAN INTELLIGENTIE

adizal

#3 , 15 nov 2018 11:29

Daar hebt u geen advocaat voor nodig.
Vraag het aan uw wijkagent, die zal u perfect kunnen zeggen hoe het moet en/of zelf (deels) het nodige doen.
Inderdaad kan je zelf regelen...
En laat die ( eerbare * ) advocaten voor wat ze zijn.
* De rest mag ik niet zeggen.

Reclame

jvbo2018
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

#4 , 15 nov 2018 14:21

Ok, en als ik het zelf doe, zijn er dan geen andere gerechtskosten ?

Thomas Morus
Berichten: 5925
Juridisch actief: Nee
Locatie: Utopia

#5 , 15 nov 2018 14:52

De procedure is gratis.
Je moet dus niets betalen.
WIJSHEID IS EEN VERHEFFENDE VORM VAN INTELLIGENTIE

jvbo2018
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

#6 , 16 nov 2018 09:18

Hartelijke bedankt aan allen voor jullie info.

Terug naar “Wegcode & Verkeersovertredingen”