aanhangwagen achter mobilhome

seaboy
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

aanhangwagen achter mobilhome

#1 , 12 nov 2018 18:04

beste

ik had een trekhaak willen plaatsen op mijn mobilhome. Mijn mobilhome is MTM .4.400 kg .massa in rijklare toestand is nu 3.300kg .ik heb rijbewijs CE .mijn aanhangwagen zou geladen 1.750 kg zijn . Mag ik de trekhaak laten plaatsen of waar moet ik rekening mee houden .MTM sleep staat er NIHILmits natuurlijk ook te laten keuren de aanhangwagen is wel geremd .

mvg danny

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Sirkii
Berichten: 5395

#2 , 12 nov 2018 21:29

MTM aanhangwagen “nihil” staat er omdat er geen identificatieverslag opgemaakt werd om een aanhanger te mogen trekken.

Kijk na of uw mobilhome technisch een aanhangwagen met MTM zoals gewenst mag trekken. Indien affirmatief trekhaak laten plaatsen en naar de keuring voor een nieuw identificatieverslag met vermelding max MTM aanhangwagen zoals toegelaten door de constructeur.

Met je CE is je rijbewijs in orde. Wel ook de bijkomende BA polis afsluiten voor je aanhanger boven MTM 750 kg.

Inazuma
Berichten: 9768
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#3 , 13 nov 2018 18:45

Zoals Sirkii stelt: eerst bij fabrikant / verdeler navragen of er wel een trekhaak op mag

In België niet simpel om een voertuig dat door de fabrikant niet vrijgegeven is voor aanhangwagengebruik, toch zo gekeurd te krijgen.

Reclame

Terug naar “Wegcode & Verkeersovertredingen”