Bespuwd door buschauffeur van de lijn en rijdt vervolgens te snel en zigzaggend over de baan.

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

Re: Bespuwd door buschauffeur van de lijn en rijdt vervolgens te snel en zigzaggend over de baan.

#31 , 10 nov 2018 12:33



Ik zat in mij auto met de ruit omlaag omdat ik tegen de chauffeur aan het praten was waarom hij dit manauver doet, hij had voorrang moeten geven aan ons, hij was meteen heel agressief en kort waarschijnlijk even een stressvolle situatie, hij zij dat ik mijn muil moet houden en spuwt in mijn gezicht en rijdt vervolgens door.
Dit is natuurlijk totaal iets anders!

maar toch wil ik je eens zeggen met zo een geledebus rijden is niet zo simpel, de meeste van die gelede bussen kunnen niet zo maar achteruit rijden, daar moet een handeling aan de koppeling voor gebeuren, gelukkig heeft de lijn er wel een groot gedeelte die dit wel kunnen.
En ook voor een bocht te nemen hebben die meer plaats nodig dan een vrachtwagen !

ik lees ook dat je klacht ingediend heeft bij de lijn, daar word binnenskamers altijd gehoor aan gegeven, die chauffeur zal het moeten uitleggen, ja ontslaan gaan ze niet doen want ze hebben veel te weinig chauffeurs voor de lijn, er zijn er nog steeds 500 tekort. !
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Benjamindebacker
Topic Starter
Berichten: 16
Juridisch actief: Nee

#32 , 10 nov 2018 18:39

Dit snap ik best dat het niet majkelijk is of onmogelijk is om ermee achteruit te rijden, maar het geval is dat hij gewoon had moet wachten de auto voor mij was het al aan het manauver bezig. Op het andere vak stonden auto’s stil geparkeerd. Ik en de auto voor mij waren deze al aan het passeren in principe doen wij geen manauver want die stilstaande auto staan op het vak in de andere richting. Dus de buschauffeur moest gewoon blijven stilstaan, hij passeert de stilstaande auto’s en het gevolg is dat wij achteruit moeten rijden. Hij had gewoon moeten wachten, hij had niks in de weg. Dit is een typisch voorrangsregel die hij gewoon niet geeft gevolgd, en vervolgens nog een grote mond opzetten terwijl hij simpelweg 5 sec had moeten wachten dan was dit niet gebeurt.

Inazuma
Berichten: 9768
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#33 , 10 nov 2018 19:18

Bij De Lijn màg men eigenlijk niet achteruit rijden zonder begeleider.

Voorrang negeren door bussen is schering & inslag.
Ik rij er niet meer voor achteruit in bvb een smalle doorgang waar een buschauffeur geen voorrang verleent.



Benjamindebacker , hou het maar bij een klacht bij De Lijn als je het rijgedrag filmde met een telefoon in de hand.
Bellen of filmen maakt niet uit: je mag als bestuurders geen gebruik maken van een telefoon die je in de hand houdt ...

Het spuwen is eigenlijk verkeersagressie, maar kan je niet (meer) bewijzen ...


Overweeg een dashcam

Reclame

adizal

#34 , 11 nov 2018 08:13

Als mijn logisch redeneert zou niemand ene filmpje maken van een bushauffeur zonder dat die iets geeft misdaan. Op het filmpje is duidelijk te zien hoe die op een rechte baan zigzagt, dit is niet omdat die met een dubbele bus rijdt maar moedwillig.
Kom nou.
Dus als iemand in je gezicht spuwt en geen film hebt gemaakt is het woord tegen woord? Kan toch moeilijk bij de flikken gaan met het speeksel van die man aan mijn gezicht en vragen om een dna staal?
U heeft mij gisteren bespuwd, weet u dat niet meer? Natuurlijk is het dan woord tegen woord. Wat verwacht u eigenlijk? Dat we iedereen op zijn woord geloven?

Geen camerabeelden, geen getuigen, geen bekentenis? Dan is het woord tegen woord.

Heeft u gefilmd tijdens het rijden (met een GSM?). Dan zou ik toch maar oppassen, wie een put graaft voor een ander.
Hola in een bus van de lijn hangen camera's en er staat er zeker één gericht op de richting waar de chauffeur zit...

Ghentian
Berichten: 859
Juridisch actief: Ja

#35 , 11 nov 2018 12:13

Neen, de chauffeur mag niet gefilmd worden door De Lijn wegens pivacy redenen. De camera's zijn zodanig geplaatst dat de chauffeur niet in beeld is (maar enkel de reiziger).

Hetzelfde voor supermarkten bijvoorbeeld, er hangen camera's bij de kassa's maar op zodanige wijze dat de kassamedewerker niet in beeld is. Je kan dus onmogelijk de performantie van de medewerker meten of nagaan met behulp van camera's.

Als ik het relaas correct heb begrepen, heeft de chauffeur uit zijn raam gespuwd naar de persoon in kwestie. Geen enkele camera zal dat geregistreerd hebben.
Een blote eigenaar heeft geen vruchtgebruik; een naakte eigenaar geen kleren.

Terug naar “Wegcode & Verkeersovertredingen”