zonder car-pass

pluspower
Topic Starter
Berichten: 104
Juridisch actief: Nee

zonder car-pass

#1 , 01 nov 2018 12:14

Een oudere wagen die juni 2018 nog feilloos door de keuring geraakte wordt me gratis aangeboden. Dus hij is niet gekocht en er is dan ook geen car-pass bij.
Ik ga wel de banden, batterij en distributieriem laten vervangen.Daarna ga ik een nummerplaat aanvragen.
Krijg ik een automatisch een uitnodiging voor de keuring één jaar na mijn inschrijving???

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Inazuma
Berichten: 9769
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#2 , 01 nov 2018 14:47

Voertuig moet verplicht gekeurd worden voor inschrijving op andere naam

https://www.wegcode.be/wetteksten/secti ... rt23sexies

Artikel 23sexies. Niet-periodieke keuringen

§1. Ongeacht de regels betreffende de periodieke keuringen, zijn niet-periodieke keuringen verplicht:
(...)

vóór de inschrijving op naam van een andere titularis, voor de voertuigen van de categorieën M1, met inbegrip van kampeervoertuigen (VC en kampeervoertuigen van de categorie M1), en N1, met inbegrip van lijkauto’s.

Indien deze titularis echter de andere echtgenoot of de andere wettelijk samenwonende van de vorige titularis is of één van hun kinderen, wordt geen keuring uitgevoerd indien de toekomstige titularis de intentie heeft de oude kentekenplaat die voldoet aan de bepalingen getroffen in uitvoering van artikel 21 van het koninklijk besluit van 20 juli 2001 betreffende de inschrijving van voertuigen, op zijn naam over te brengen; indien hij deze overdracht niet wenst, wordt enkel een administratieve keuring vóór de inschrijving uitgevoerd.

Sirkii
Berichten: 5396

#3 , 01 nov 2018 21:51

Zoals hierboven uitgelegd. Je zal als “koper” de keuring voor verkoop moeten laten uitvoeren om m ingeschreven te krijgen. Als je geen nummerplaat op uw naam hebt zal je t door een garage moeten laten doen. Als de wagen nog ingeschreven is kan de huidige eigenaar (laten) keuren voor verkoop

Reclame

Terug naar “Wegcode & Verkeersovertredingen”