Boete zonder ijkingcertificaat en zonder datum ijking

Domi87
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Boete zonder ijkingcertificaat en zonder datum ijking

#1 , 03 okt 2018 16:03

Beste,
Ik heb een boete gekregen die ik onmiddellijk heb aangevochten. De boete op zich is niet duur (53 euro) maar het aantal km's/u waarvoor ik beboet wordt is echter miniem. Gemeten snelheid = 58 km/h maar gecorrigeerd wordt dit 52 km/h. Op zich kan dit allemaal kloppen maar wat er niet klopt aan het verhaal is dat zij de info van het meetapparaat amper hebben meegegeven op de boete zelf.

Het werd als volgt genoteerd:
- Specificatie: ANPR
- Type camera: Batch Radar
- Modelgoedkeuring: (blanco)
- Serienummer: ANPR
- Datum ijking: (blanco)
- Ijkcertificaat: (blanco)
- Geldigheidsdatum: 24-02-19

Ik vecht onmiddellijk deze boete aan omdat ik meer informatie over het meettoestel wens gezien dit wel heel erg bizar is dat zij amper info meegeven EN indien de ijking meer dan 2j verstreken is kan deze boete ongeldig zijn. Bijgevolg krijg ik binnen de 2 weken en nieuwe brief van het parket dat ik binnen de 10 dagen MOET betalen en dat mijn betwisting niet als ontvankelijk wordt verklaard. Ik heb echt een vermoeden dat hier ergens iets niet blijkt te kloppen maar wie kan mij hiermee verder helpen? Verder betwisten kan wel, maar kan de zaak mogelijks voor de rechter verschijnen en dit voor 53 euro is ook wel dom.

Alvast bedankt!

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Blaatpraat
Berichten: 3793

#2 , 03 okt 2018 18:14

Enige optie zal inderdaad politierechtbank zijn, als je niet wilt betalen zonder die gegevens.
Neem je PV en betwisting mee naar de rechter als bewijs, dat je de OI niet wilt betalen zonder bewijs dat het wel een rechtsgeldige overtreding was.
Als je aangeeft dat je, als het een geldige overtreding was, de OI wel zou betaald hebben, is de kans reëel dat de rechter je een boete (en pas hier spreken we van een boete) zal opleggen die ongeveer overeen komt met dat bedrag.
Je kan je ook laten bijstaan door een advocaat in dit betoog als je rechtsbijstand hebt bij je wagen.

Inazuma
Berichten: 9768
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#3 , 04 okt 2018 16:00

Ik vecht onmiddellijk deze boete aan omdat ik meer informatie over het meettoestel wens gezien dit wel heel erg bizar is dat zij amper info meegeven
Wat je als overtreder tegenwoordig thuis krijgt, is door doldwaze software-problemen tussen politie (vaststeller) en Bpost (administratief & financiële afhandelaar) niet wat er allemaal in het eigenlijke PV staat ...

EN indien de ijking meer dan 2j verstreken is kan deze boete ongeldig zijn.
staat er op dat die tot februari 2019 geldig is

Bijgevolg krijg ik binnen de 2 weken en nieuwe brief van het parket dat ik binnen de 10 dagen MOET betalen en dat mijn betwisting niet als ontvankelijk wordt verklaard. Ik heb echt een vermoeden dat hier ergens iets niet blijkt te kloppen maar wie kan mij hiermee verder helpen?
Op de brief vh parket zal ook staan dat je een afschrift van het dossier kan krijgen, of het kan inzien :?:

Doen !

Normaal ga je dan wél het volledige PV te zien krijgen, en niet het afkooksel dat Bpost je opstuurt ...

Reclame

Terug naar “Wegcode & Verkeersovertredingen”