De Lijn: Boete Type 1

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

Re: De Lijn: Boete Type 1

#16 , 01 okt 2018 13:18

Laat ons weten hoe het afloopt. Desnoods even de ombudsman aanschrijven, zou ik zeggen...
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#17 , 01 okt 2018 13:31

Ze weten exact welk uur de tram in beweging gaat, dus als je betaald heeft voor hij in beweging, is dan is er ook geen vuiltje aan de lucht
Bedankt voor uw reactie, ik kijk na wat ik hierover aan kan doen.
En ook op de bussen van de lijn en ook op bussen van de pachters zitten er GPS en radio verbindingen, men kan van elke bus tijdens de dienst, en na dienst tijd en ook alle meters dat de bus gereden heeft controleren, en ook bij de belbussen !
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Inazuma
Berichten: 9769
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#18 , 01 okt 2018 13:46

tegen in aan de tram kom zoals gisteren is deze al verzonden want het blijft ook een uur geldig, en het is het bericht die je ontvang deze tijd telt, en er zit bijna nooit meer dan 2 seconden verschil op,
Mààr een uur geldig - en dat is soms niet eens genoeg om 1 lijn van terminus tot terminus te rijden, ook al kan dat wel volgens hun dienstregeling ...

Ik gebruik de bus of tram zo weinig mogelijk, wel altijd via sms, en het is bij mij in elk geval vaak langer dan jouw 2 seconden geweest.

Soms zo lang dat je je afvraagt waar het antwoord blijft
Heb ik dat nummer wel juist :?:
Was bericht juist :?:

Aangezien je betaalt van zodra de aanvraag verstuurd is, is niet meer dan logisch dat je van dan af ook mag meerijden.

Wat De Lijn doet, is het niet optimaal werken van hun eigen dienstverlening (ticketing én dienstregeling) afwentelen op de gebruikers.

Reclame

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#19 , 01 okt 2018 14:01


Mààr een uur geldig - en dat is soms niet eens genoeg om 1 lijn van terminus tot terminus te rijden, ook al kan dat wel volgens hun dienstregeling ...
Dit is juist maar als je zo een lijn opstapt dan weet je dit en je sms dan DL120 en dan mag je 2 uren meerijden.
BV de lijn 58 Brugge - Gent daar rijd ik een paar keer per jaar mee dit is 2 uren rijden.
Ook Knokke - De panne is ook 2 uren rijden ! en zo zullen er veel meer zijn !
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

LeenW
Berichten: 12828

#20 , 01 okt 2018 14:16

Knokke - De Panne is 2u06, vorige zomer nog iemand horen klagen dat ze een boete had gekregen omdat ze enkel halverwege had verlengd en niet op het einde nog eens.

Terug naar “Wegcode & Verkeersovertredingen”