moto parkeren op de stoep in de stad verboden

Inazuma
Berichten: 9768
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

Re: moto parkeren op de stoep in de stad verboden

#31 , 28 sep 2018 14:15

Ik ben niet naar dit forum gekomen om de deksel op mijn neus te krijgen.
Ik wil enkel rechtvaardigheid, meer niet.
Daarom had ik graag iets in handen zodat ik veilig ben.
Wat staat er in je PV :?:


Dan moeten we niet meer over de toogpraat van Gebruiker21 lullen ...

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#32 , 28 sep 2018 14:24

Probleem is dat de "verkeerswetgeving" wat dit betreft voor interpretatie vatbaar is. Momenteel mag een moto op het voetpad staat als hij "geen hinder" veroorzaakt. Als een agent in zijn PV schrijft dat de moto hinder veroorzaakte op het voetpad, zal dat PV een bijzondere bewijswaarde hebben en zal de TS héél straf uit de hoek moeten komen om de boete te betwisten voor de politierechtbank.

Maar bon, ieder hoort / gelooft wat hij wil, hé. De boetes gaan niet in mijn bus vallen, hoor...

En in plaats van te lullen, zou je beter lezen, Inazuma, dan had je gezien dat de TS tot nu toe enkel waarschuwingen gekregen heeft. Stel haar anders voor dat ze wel nog op het voetpad parkeert zodat ze vroeg of laat wel een PV krijgt, dat jij dan zal betalen, en dan kunnen jullie samen zien wat er in staat. Mensen toch, wat wordt er hier gezeverd over iets wat totaal GEEN probleem is als de TS zich gewoon op een auto-parkeerplaats zou zetten. :roll:

Als madam moeilijk wil doen om moeilijk te doen, be my guest. Maar kom niet zagen als het u geld kost... Stuur dan een PB-tje naar Imazuma, dan kunnen jullie samen het PV bekijken. :lol:
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

tinev
Topic Starter
Berichten: 161
Juridisch actief: Nee

#33 , 29 sep 2018 18:14

Dat is de nummer 1 reden waarom men niet langs de straat parkeren mag .
Jaarlijks worden op deze eenvoudige en zeer snelle wijze duizenden moto's gestolen, en dat is 25000 EUR

https://m.youtube.com/watch?v=x2j2jJyp1aw

Reclame

mava105
Berichten: 22254
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#34 , 29 sep 2018 19:53

Koop dan een degelijk slot ipv de voetgangers te ambeteren

JurecaBE
Berichten: 335
Juridisch actief: Nee

#35 , 29 sep 2018 20:31

Ik denk dat de juiste antwoorden door Inazuma gegeven zijn.
Wegcode telt en afwijkingen of aanpassingen zijn via een politiereglement en de nodige verkeersborden aan te geven.
Vb gemeente bepaald waar plaatsen mindervaliden kunnen aangegeven worden o de wijze die er in de wet het KB of een MB wordt aangegeven.
JurecaBE moderator

Terug naar “Wegcode & Verkeersovertredingen”