moto parkeren op de stoep in de stad verboden

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

Re: moto parkeren op de stoep in de stad verboden

#16 , 26 sep 2018 16:15

Een politiereglement is GEEN aanwijzing van een politieagent
Ik zeg: "je moet het interpreteren als..." Zondig tegen een politiereglement en je krijgt een boete. Zo simpel is het. Dit is geen toogpraat, dit is de realiteit. Als jij anders beweert is dit voor jouw rekening, maar ik geef de mensen graag realistische raad. Dus hou uw opmerkingen over "toogpraat" voor jezelf "Inazuma"! :roll: :roll: :roll:
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#17 , 26 sep 2018 16:17

Los van alles gaat het voor mij om RECHTvaardigheid. Uit mijn schooltijd rechten meen ik te hebben begrepen dat een WET hiervoor dient. Maar een motorrijden is het noorden kwijt.
Jij bent volgens mij het noorden kwijt. Als je je moto altijd op een plaats zet waar auto's mogen parkeren zal je NOOIT een boete krijgen. Hoe moeilijk is het om dat te begrijpen? :roll: :roll: :roll: Jij komt met allerhande excuses af om dat niet te doen, die nergens op slaan (Ik wil mijn moto kunnen zien staan, want het is een way of living. Komaan, zeg!)
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Oude Belg
Berichten: 3192

#18 , 26 sep 2018 16:46

Waarom zou jij op de stoep mogen parkeren??? Betaal zoals iedereen het parkeergeld, en uw probleem is opgelost :evil:
Misschien doet hij dat om er voor te zorgen dat hij niet zonder noodzaak een parkeerplaats die geschikt is voor een auto, inpikt? Hartelijk bedankt dan, motorrijder! :D
Waarom geen aangetekende zending als dat nodig is? "Ik heb geappt, gebeld, gezegd, gemaild, facegeboekt, met krijt op het voetpad geschreven.... " Neem pen en papier en schrijf!

Reclame

tinev
Topic Starter
Berichten: 161
Juridisch actief: Nee

#19 , 27 sep 2018 17:43

Ik ben niet naar dit forum gekomen om de deksel op mijn neus te krijgen.
Ik wil enkel rechtvaardigheid, meer niet.
Daarom had ik graag iets in handen zodat ik veilig ben.
PS. Kijk eens rond hoeveel moto's er langs de straat parkeren, bitter weinig.

mava105
Berichten: 22270
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#20 , 27 sep 2018 19:59

Je moet uw moto trouwens best dwars in een parkeervak zetten, dan is hij beter zichtbaar

LeenW
Berichten: 12839

#21 , 27 sep 2018 20:19

Ik ben niet naar dit forum gekomen om de deksel op mijn neus te krijgen.
Ik wil enkel rechtvaardigheid, meer niet.
Daarom had ik graag iets in handen zodat ik veilig ben.
PS. Kijk eens rond hoeveel moto's er langs de straat parkeren, bitter weinig.
Laat een mens zijn toogpraat het niet verpesten voor u, met de antwoorden van Inazuma kunt wel verder denk ik.

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#22 , 27 sep 2018 23:31

Tuurlijk. Negeer vooral de lokale politieverordeningen. Doe alsof deze niet bestaan en parkeer uw moto altijd en overal op de stoep. Als je een boete krijgt, negeer je die gewoon. Als je aanmaningen krijgt, negeer je die ook maar. Zeg gewoon dat "Inazuma" van op het internet je gelijk gegeven heeft... Mevrouw had graag iets in handen gehad waarmee ze veilig is? Wel, ze heeft de zegen van Inazuma, dus ze is veilig. :roll:

Voila, dat was de raad die de topic starter wou horen, niet? Dat ze 100% gelijk heeft dat ze haar moto overal op de stoep zet en dat ze nooit een boete zal moeten betalen hiervoor. Als ze daarmee blij is, mij best. Maar ik heb een sterk vermoeden dat het niet lang zal duren voor ze hier weer terug staat omdat ze een boete gekregen heeft...
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

tinev
Topic Starter
Berichten: 161
Juridisch actief: Nee

#23 , 28 sep 2018 08:39

Ik stop met dit onderwerp, hoef geen sarcasme.

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#24 , 28 sep 2018 09:32

Ik stop met dit onderwerp, hoef geen sarcasme.
Da's geen sarcasme, Tine. Jij zou hier graag horen zeggen dat je je moto overal op de stoep mag parkeren, en dat je geen enkel risico loopt om daar beboet te worden. Dit is het enige antwoord dat voor jou acceptabel is. Maar dit is jammer genoeg (voor jou) geen realiteit. Als in een lokaal politiereglement gestipuleerd staat dat moto's niet op het voetpad mogen geparkeerd worden, dan kan je daar voor beboet worden. Punt. Niemand hier kan daar iets aan veranderen, maar dit is een antwoord dat jij niet graag hoort.

Tja, als jij geen vrede kan nemen met de realiteit, kunnen wij daar weinig aan veranderen. Ik denk dat alles voor de rest alles inderdaad wel gezegd is.
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

tinev
Topic Starter
Berichten: 161
Juridisch actief: Nee

#25 , 28 sep 2018 09:58

Het gaat niet om wat ik wil horen, ik wil ook geen gelijk krijgen.
Er bestaat een wettekst die toelaat dat tweewielers op de stoep mogen staan, of het nu om een 125 Cc scooter of 1200 Cc moto gaat, gelijk.
Deze wet is bepaald voor iedereen.
Dan kom je plots ergens en het mag niet, zonder dat je er iets van weet.
Dat is mijn zorg.

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#26 , 28 sep 2018 10:12

Als je geen gelijk hebt, kan je het ook niet krijgen, hé.

Het is duidelijk (more or less): moto's mogen op het voetpad zolang ze geen "hinder veroorzaken". Dit is verder echter niet gedefiniëerd. Het WAS gedefinieerd (1,5 meter plaats laten), maar deze bepaling is nu terug vernietigd. Dus momenteel kan "arbitrair" beoordeeld worden of een geparkeerde moto op het voetpad al dan niet hinder veroorzaakt. Er zijn lokale politiereglementen die gewoon zeggen: "Een moto mag in onze gemeente / stad, niet op het voetpad geparkeerd worden, want dan veroorzaken ze sowieso hinder."

Als je dan een boete krijgt en deze betwist, kan men de federale wet + het lokale politiereglement voorleggen als verantwoording voor de boete. De kans is dan héél erg groot (in dit land is dit nooit 100% zeker), dat je in het ongelikl gesteld wordt.

Dit is dus de realiteit. Dus jij vraagt: "Hoe kan ik zeker zijn dat ik GEEN boete krijg", en dan antwoord ik: "Ofwel zorg je dat je zeker weet dat je op het voetpad mag staan (= politiereglement lezen), ofwel parkeer je sowieso op een parkeerplaats voor een wagen."

Dat antwoord is correct en volgens mij, logisch gezien, de enige manier om boetes te vermijden. Uw antwoord daarop is: "Jamaar, ik zie mijn moto graag staan als ik bijvoorbeeld een terrasje doe, en motorrijden is a way of living..." Tja, wat moet ik daar dan op zeggen?

Als iemand mij vraagt: "Ik kan niet zwemmen, maar wil ook graag eens gebruik maken van het zwembad, hoe doe ik dat?" zal ik hem antwoorden: "Blijf steeds in het ondiepe and have fun!". Als die persoon dan zegt: "Jamaar, als ik dan toch naar het zwembad ga, wil ik ook wel eens in het diepe!" Tja, wat kan ik daar dan op zeggen? "Have fun, maar kom niet zagen als ge verzopen zijt, hé!". Beetje dezelfde situatie hier...
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

tinev
Topic Starter
Berichten: 161
Juridisch actief: Nee

#27 , 28 sep 2018 12:11

Dus heeft ons land geen duidelijke uniforme wegcode.
Nochtans moet je die kunnen voor uw rijbewijs te halen.

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#28 , 28 sep 2018 12:18

Dus heeft ons land geen duidelijke uniforme wegcode.
Nochtans moet je die kunnen voor uw rijbewijs te halen

.
Ieder stad kan andere regels hebben wat parkeren betreft en ook wat de kosten van parkeren betreft, zeer uit één lopend.
Ik zie het zeker niet zitten dat je u motto gaat mogen parkeren op het voetpad van het stadhuis van de grote markt in Brussel, en zo zullen er zeer veel plaatsen zijn in Belgie.

De wegcode geld daarom wel voor gans het land, maar er kunnen ook uitzonderingen zijn.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#29 , 28 sep 2018 13:42

Dus heeft ons land geen duidelijke uniforme wegcode.
Toch wel, maar lokaal kunnen er verschillen zijn, en die verschillen staan in de lokale poltieireglementen. Net zoals je in sommige gemeenten uw gras mag afrijden op zondag, en in andere niet. Dus ofwel ken je die reglementen, ofwel niet en neem je het zekere voor het onzekere en parkeer je op een auto-parkeerplaats. (Da's nu de zoveelste keer dat ik het uitleg. Maar omdat het niet in uw kraam past, is het volgens u "niet duidelijk" en "niet uniform". Tja, dan geef ik het op, hoor. Het is niet met mijn geld dat de boetes zullen betaald worden...
Nochtans moet je die kunnen voor uw rijbewijs te halen.
Inderdaad, en ik zie dagelijks op de baan massa's mensen die ons verkeersreglement blijkbaar maar half kennen. Richtingaanwijzers? Optioneel. Ononderbroken witte lijn? Indicatief, mag je gerust over rijden! Vertraagd verkeer op de autostrade, waardoor wagens maar 50 km/uur rijden? Moto's denken dat ze op dat moment gewoon tussen de wagens de file mogen voorbijsteken. Etc...
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Inazuma
Berichten: 9773
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#30 , 28 sep 2018 14:09

Een politiereglement is GEEN aanwijzing van een politieagent
Ik zeg: "je moet het interpreteren als..." Zondig tegen een politiereglement en je krijgt een boete.
Politiereglementen moeten in verkeerszaken ter plaatse aangegeven worden dmv gepaste verkeerstekens.

Je kan in je politiereglement schrijven dan wat je wil, als dat niet of niet conform de verkeerswetgeving kenbaar gemaakt wordt, geldt het niet ...

Terug naar “Wegcode & Verkeersovertredingen”