verkeersboete overdrevenn snelheid

michelover
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

verkeersboete overdrevenn snelheid

#1 , 25 sep 2018 17:48

ik heb onlangs een pv voor overtreden snelheid ontvangen (80km, verbeterd tot 74) waar de snelheid is beperkt tot 50km/uur.
op het pv staat als plaats van vaststelling: Mons (Bergen) op de weg naar Erquelinnes. Op het pv verwijst men naar het feit dat de overtreding is begaan in een agglomeratie, maar:
1) de weg binnen de grenzen van de agglomeratie is, voor zover ik heb kunnen nagaan 1.6 km lang en ik kan niet nagaan waar juist de "overtreding" is vastgesteld
2) volgens beelden van streetview (die evenwel dateren van 2013) staat er in het begin van de straat een verkeersbord 70 km/uur en enkele honderd meter verder is de snelheidsbeperking opgegeven.

is dit een voldoende reden om in beroep te gaan (in zover de verkeersborden nog aanwezig zijn, wordt morgen gecontroleerd)

met dank voor jullie commentaar

Michel

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Inazuma
Berichten: 9769
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#2 , 26 sep 2018 14:53

Is dat zo'n onmiddellijke inning met afschrift van het PV, dat via Bpost verstuurd wordt ?

Daar staat blijkbaar nog steeds niet alle info omtrent plaats vaststellingen op ... :roll:
Informatie die normaal gezien wel in het eigenlijke PV staat, maar dus niet volledig tot bij u komt


Contacteer de verbaliserende politie-zone, en vraag wààr er juist geverbaliseerd werd.

Reclame

Terug naar “Wegcode & Verkeersovertredingen”