Takelkosten niet betalen?

Tina999
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Takelkosten niet betalen?

#1 , 18 sep 2018 15:36

Hallo,
Mijn auto is getakeld geweest terwijl de borden voor tijdelijk verboden parkeren er geplaatst waren na het parkeren. Als bewoner mag ik onbeperkt parkeren dus ga ik niet elke 2 dagen kijken of er een bord staat.
De ombudsvrouw van de stad wist me te zeggen dat bij een gelijkaardig geval bij een verhuis, de takelkosten niet betaald hoeven te worden. Indien de stad dus geen nummerplaten heeft genoteerd van de auto's die er stonden op het moment dat de borden geplaatst worden, zou het kunnen dat ik geen kosten moet betalen dan? Weet iemand welk artikelnummer deze regelgeving heeft ivm verhuis? Kwestie van mijn verweer goed te staven.
Dank alvast!

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Inazuma
Berichten: 9769
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#2 , 19 sep 2018 12:16

Er is geen "artikelnummer ivm een verhuis"

Parkeerverboden gelden enkel voor wie er parkeert NADAT de borden geplaatst werden.
Eigenlijk bewijst zo'n PV dus niets.
Enkel dat u er stond, en dat er bordjes stonden.

PVs die niet vermelden dat het geverbaliseerde voertuig er pas nà de borden is komen parkeren, staan zo al op drijfzand.

Agenten schrijven soms in hun PV dat ze niet weten wat er eerst stond ... parkeerborden of de auto.
Dat is dan ineens uw juridische uitweg.

Niet overal worden de bordjes door de politie of stadspersoneel gezet, en /of worden er PVs of notities gemaakt van wie er al stond geparkeerd.


Het "registreren" van de reeds geparkeerde voertuigen door de plaatser/aanvrager van de bordjes zelf, is uiterst fraudegevoelig indien er geen foto's bijgevoegd moeten worden.
Geen voertuig noteren is uiteraard "verdacht" in een stad.
Dus noteert men voertuigen die er niet staan, maar wel elders in de straat geparkeerd staan ... en laat nadien de reeds geparkeerde voertuigen takelen op hun kosten !

Zelf recent nog "vrijgesproken" omdat de parkeerborden verplaatst werden door de aanvrager, nadat ik er parkeerde ... maar ik had die situatie op foto.

Reclame

Terug naar “Wegcode & Verkeersovertredingen”