foutieve afgifte rijbewijs

Tom1981
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

foutieve afgifte rijbewijs

#1 , 26 aug 2018 20:48

Om een lang verhaal kort te maken...
Tegengehouden tijdens routinecontrole, rijbewijs afgegeven. Blijkt dat er enkel toestemming voor een brommer opstaat. Ik ben al 18j bestuurder en heb wel degelijk mijn rijbewijs B gehaald. Doch vonden ze dit niet terug na een 'background' check... Nog maar net een nieuw rijbewijs aangevraagd maar op het oude stond hetzelfde en was me nergens van bewust aangezien ik al verschillende keren controle heb gehad en nooit opmerkingen. Wat als blijkt dat er ergens een fout is gemaakt en mijn rijbewijs nooit correct geregistreerd is geweest? Hoe bewijs ik men slagen na 18 jaar? Alvast bedankt, mvg

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#2 , 26 aug 2018 20:53

Ik denk dat
1/ het examencentrum misschien nog je resultaat heeft
2/op de dienst rijbewijzen moeten ze zeker nog het formulier van je examencentrum hebben.

Ik hoop dat je er uitgeraakt, wat vervelend !
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Tom1981
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

#3 , 26 aug 2018 21:11

Inspecteur gaat me morgen bellen. Ik woon nu in west Vlaanderen en afgifte was in Antwerpen. Daardoor kon het zijn dat de background check niet volledig was (zondag, bepaalde diensten niet bereikbaar). Inderdaad vervelend, ik heb men wagen nodig voor men werk en ze hebben me afgeraden te rijden... Ik mocht wel verder rijden naar men werk en heb men rijbewijs niet moeten inleveren. Hopelijk vinden ze alle documenten nog na 18 jaar!

Reclame

Franciscus
Berichten: 38583

#4 , 26 aug 2018 23:04

Welk district in Antwerpen?

Tom1981
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

#5 , 27 aug 2018 08:07

Afgifte rijbewijs Wilrijk, behalen rijbewijs Kontich. Permanent rijbewijs b vanaf 10.1998

Inazuma
Berichten: 9768
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#6 , 27 aug 2018 14:56

Nog maar net een nieuw rijbewijs aangevraagd maar op het oude stond hetzelfde en was me nergens van bewust aangezien ik al verschillende keren controle heb gehad en nooit opmerkingen.
Vrees dat men op het nieuwe een categorie vergeten aan te duiden is ...

Onwaarschijnlijk dat rijbewijs B op het oude evenmin vermeld stond, dat was tijdens eerdere controles dan wel opgevallen.


De gegevens ivm rijbewijs worden absurd lang bijgehouden door de indertijd uitreikende gemeente.

Purple
Berichten: 246

#7 , 29 aug 2018 13:35

Op mijn vorig rijbewijs stond ook een fout die jaren onopgemerkt bleef.
Na +/- 10 jaar opgemerkt en gemeente kon juiste data nog achterhalen.

Bij mij stond op mijn oud (papieren) rijbewijs bij cat. B de datum van het behalen van mijn brommer rijbewijs.
Dus leek het alsof ik al een B had vanaf mijn 16 jaar.

Is ook maar opgemerkt tijdens het overschakelen naar nieuw type rijbewijs.
Ook niet tijdens enkele controles en bijvoegen van motorrijbewijs.

Terug naar “Wegcode & Verkeersovertredingen”