Betwistingsformulier

Ddees
Topic Starter
Berichten: 5
Juridisch actief: Nee

Betwistingsformulier

#1 , 22 aug 2018 19:39

Hoe lang kan het ongeveer duren voordat een betwistingsformulier behandeld word?

Ik heb begin dit jaar een boete betaald, helaas ben ik toen de gestructureerde mededeling vergeten, sindsdien heb ik bij iedere herinnering/aanmaning contact gehad met o.a. verkeersboetes.be en de desbetreffende politiezone, ik heb iedere keer deze mensen hun instructies opgevolgd om dit euvel recht te zetten maar intussen is de eerste brief van justitie ook al de revue gepasseerd vorige maand.

Ik heb het betwistingsformulier eind vorige maand opgestuurd maar als ik me aanmeld op verkeersboetes.be staat het nog steeds als niet betaald.

Ik ben me er perfect van bewust dat ik maar wat beter had moeten opletten bij het maken van de overschrijving, maar ik zou het zo stil aan toch achter de rug willen hebben, ik durf bijna niet meer buiten komen met mijn wagen. :( :(

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#2 , 22 aug 2018 19:47

Als je dit mee maakt bij een energie bedrijf moet je een bepaalde som betalen, het bedrag ben ik vergeten ooit gelezen op 9 lives !
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Inazuma
Berichten: 9768
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#3 , 22 aug 2018 23:08

Hoe lang kan het ongeveer duren voordat een betwistingsformulier behandeld word?
Is betaald
Komt uiteindelijk wel in orde

Mocht je ooit een minnelijke schikking van Parket krijgen, omdat zij denken dat het niet betaald is, dan stuur je aan het Parket door vanaf welke rekening ,op wiens naam, en op welke datum het betaald is naar welke rekening ... zonder gestructureerde mededeling

Reclame

Franciscus
Berichten: 38583

#4 , 22 aug 2018 23:15

Ik weet dat dat u juist een probleem is gezien geen link met het PV nr. Wat ze in feite hadden kunnen doen.
Men moet gaan zoeken op de datum van uw overschrijving maar dat blijkt een groot probleem te zijn want zou manueel moeten gebeuren.

Ddees
Topic Starter
Berichten: 5
Juridisch actief: Nee

#5 , 23 aug 2018 06:36

Hoe lang kan het ongeveer duren voordat een betwistingsformulier behandeld word?
Is betaald
Komt uiteindelijk wel in orde
Daar twijfel ik niet aan, maar het is nu al 7 maanden aan de gang en ik word gewoon van het kastje naar de muur gestuurd en van al de personen die ik al aan de lijn heb gehad lijkt niemand écht te weten wat er nu moet gebeuren.

Inazuma
Berichten: 9768
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#6 , 23 aug 2018 12:20

Daar twijfel ik niet aan, maar het is nu al 7 maanden aan de gang en ik word gewoon van het kastje naar de muur gestuurd en van al de personen die ik al aan de lijn heb gehad lijkt niemand écht te weten wat er nu moet gebeuren.
Niet meer contacteren, dat is hopeloos met overheidsdiensten.
Laat ze het zélf uitvlooien ....
Maak u pas druk als je er nog iets van hoort.


Hebt u er al iets van gehoord langs een andere officiële weg ?
Dat zou normaal al gebeurd zijn :herinnering voor de OI, nadien minnelijke schikking door Parket, herinnering daaraan, of bevel tot betalen ...


Stop eventueel een kopie van je onmiddellijke inning én van het rekeninguittreksel met de bewuste overschrijving bij je autopapieren, mocht je de douane eens tegenkomen.

Terug naar “Wegcode & Verkeersovertredingen”