parkeerovertreding

Francois Van Espen
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

parkeerovertreding

#1 , 17 aug 2018 08:16

Op 23 mei 2018 parkeerde ik mijn wagen in Vilvoorde Luchthavenlaan en ik nam rond 12 uur de trein naar Brussel, omstreeks 15 uur kwam ik terug, zonder dat er een PV op mijn voorruit geplaatst werd. Een tiental dagen lagen kreeg ik per post een PV omdat ik geparkeerd stond op 23 mei om 14:33 op een parkeerplaats voor gehandicapten (had ik niet opgemerkt, geparkeerd tussen 2 wagens). Ik kreeg enkele dagen later een voorstel tot betalen van 125 euro, wat ik onmiddellijk betaald heb. Een week later ontving ik een tweede PV omdat ik geparkeerd stond op 23 mei 2018 om 13:46 op dezelfde plaats. Dus binnen een tijdspanne van 47 minuten werd ik door twee verschillende politiepatrouilles geverbaliseerd voor dezelfde overtreding. Deze tweede keer (eigenlijk de eerste vaststellig) heb ik online een betwistingsformulier ingevuld met mijn uitleg dat je geen tweemaal voor dezelfde overtreding kunt bestraft worden en heb ik gerefereerd naar de reeds gedane betaling van de tweede vaststelling. Ik heb ook telefonisch kontakt opgenomen omdat ik twee dagen later in verlof vertrok, zodat ik dus afwezig zou zijn wanneer mijn bezwaarschrift voor ondertekening zou toekomen. Men zei het het wel ok was. Na mijn 3,5 weken verlof bij mijn thuiskomst heb ik het bezwaarschrift ondertekend en opgestuurd. Nu gisteren 16 augustus keeg ik een nieuwe minnelijk schikking voor de eerste, betwiste vastelling ten bedrage van 160 euro. Wat gedaan?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Blaatpraat
Berichten: 3794

#2 , 17 aug 2018 08:52

Opnieuw betwisten.
En daarna bij de politierechtbank ook opnieuw betwisten, met bewijs dat je al bekeurd was voor deze overtreding.

Inazuma
Berichten: 9773
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#3 , 17 aug 2018 15:00

Op 23 mei 2018 parkeerde ik mijn wagen in Vilvoorde Luchthavenlaan en ik nam rond 12 uur de trein naar Brussel, omstreeks 15 uur kwam ik terug, zonder dat er een PV op mijn voorruit geplaatst werd.
Dat hoeft ook niet
Een tiental dagen lagen kreeg ik per post een PV omdat ik geparkeerd stond op 23 mei om 14:33 op een parkeerplaats voor gehandicapten (had ik niet opgemerkt, geparkeerd tussen 2 wagens).
:?:
Er moeten ook verkeersborden staan om die parkeerplaats aan te geven.

Dat moet je toch kunnen zien ?
En in de kering :
Je moet de borden kunnen zien opdat ze zouden gelden ...


Artikel 5. Bindende kracht van de verkeerstekens

De weggebruikers moeten de verkeerslichten, verkeersborden en wegmarkeringen in acht nemen wanneer deze regelmatig zijn naar de vorm, voldoende zichtbaar zijn en overeenkomstig de voorschriften van dit reglement zijn aangebracht.




Nu gisteren 16 augustus keeg ik een nieuwe minnelijk schikking voor de eerste, betwiste vastelling ten bedrage van 160 euro. Wat gedaan?
Duidelijk dat gans dat systeem voor geen meter werkt
De info uit PVs komt niet altijd volledig bij de vermeende overtreder
De teruggestuurde bezwaren komen of niet waar ze horen - of worden straal genegeerd
Ik vermoed sterk dat dat laatste de politiek is : herinneringen blijven sturen alsof er niets van bezwaar is, in de hoop dat er betaald wordt, en uiteindelijk pas voor dagvaarding eens naar bezwaren gaan kijken ...

:arrow:

Aangetekend schrijven -met melding aflevering- aan politieparket dat u 2 maal geverbaliseerd bent voor dezelfde inbreuk
Dat de andere betaald is
Goed refereren welk PV u betwist, en welk PV betaald is
Dat u geen 2 maal bestraft kan worden voor dezelfde inbreuk - non bis in idem

Enkel kopies opsturen, niks origineel !
Alles goed bijhouden - en lang ...

Vermoedelijk ga je nog een herinnering aan de MS krijgen ...

Reclame

Franciscus
Berichten: 38599

#4 , 18 aug 2018 11:11

Niet vergeten het nummer van de storting dat u moet ingeven bij mededeling te vermelden.

Terug naar “Wegcode & Verkeersovertredingen”